تحریم جدید چین علیه قانونگذار آمریکایی

وزارت بازرگانی چین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

چین جزیره تایوان را بخشی از سرزمین مادری خود می‌داند و به کشور‌های جهان درباره روابط دیپلماتیک رسمی با تایپه هشدار جدی می‌دهد. با این حال، آمریکا به دلیل سیاست مهاری که علیه پکن اعمال کرده به دنبال تقویت روابط خود با تایوان و تسلیح این جزیره است. اقدامی که به هیچ عنوان به مذاق چین خوش نمی‌آید. 

به گزارش تل تریدر، وزارت بازرگانی چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل سفر به جزیره تایوان در اوایل ماه جاری میلادی اعمال کرده است. 

براساس تحریم‌های جدید چین، برای مک کال ویزای ورود به سرزمین اصلی چین صادر نخواهد شد. همچنین اموال منقول و غیرمنقول وی در قلمروی اصلی چین توقیف شده و افراد و سازمان‌های محلی از هر نوع همکاری با مک کال منع شده اند. 

مک کال در اوایل ماه جاری (آوریل) با سفر به تایپه، با مقامات ارشد این کشور از جمله تسای اینگ ون، رئیس تایوان دیدار و گفتگو کرد. این سفر با خشم مقامات چین همراه بود و پکن اقدام به برگزاری رزمایش گسترده در اطراف جزیره تایوان کرد. 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یکی از طرفداران جزیره تایوان است و به تازگی از آمادگی خود برای حمایت از هر طرحی که به تسهیل ارسال تسلیحات بیشتر به تایپه کمک کند خبر داده است. وی بر این باور است واشنگتن باید به دفاع از جزیره تایوان در برابر چین متعهد باشد. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است ایالات متحده مجبور است در صورتی که چین برای بازگرداندن جزیره تایوان از قدرت نظامی استفاده کند به صورت مستقیم وارد جنگ با این کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا در حیله گری و حقه بازی جای انگلیس خبیث را گرفته است. باید کشورها خود عقل و شعور به خرج دهند تا در دام نیافتند. همانطور که حمایت از اوکراین توسط غرب برای آن امنیت و آسایش نیاورد برای تایوان هم هیچ چیزی در پی نخواهد داشت. صد البته که تایوان بسیار کوچکتر و ناچیزتر از اوکراین است.
آخرین اخبار