افزایش حقوق دستیاران در سال ۱۴۰۲+ فیلم

افزایش حقوق با هدف بهبود معیشت دستیاران تخصصی و افزایش انگیزه پزشکان عمومی برای گرفتن تخصص صورت گرفته است.

یک پزشک گفت: کشیک‌های ما در کمترین حالت ۳۶ ساعت است و ساعت کاری ما حدودا بین مرحله ۵۰۰ ساعته در ماه متغیر است، در رشته‌های جراحی دار اورژانس، اتاق عمل و بخش را داریم.

یک دستیار تخصصی پزشکی بیان کرد: شکایت‌هایی که ممکن است در پزشکی از ما شود شکایت‌هایی است که در واقع بیمار نسبت به پزشک در پزشکی قانونی یا نظام پزشکی دارد و ما مجبوریم خودمان را با جیب خود بیمه کنیم. 

همچنین یک دستیار تخصصی پزشکی دیگر ادامه داد: حقوق رزرو‌های متاهل چیزی حدود ۸میلیون و مجرد‌ها ۶ میلیون و قانوناً نمی‌توانیم بیرون از بیمارستان کار کنیم. 

باقری فرد معاون وزارت بهداشت و درمانی نیز گفت: تعداد متخصصان نسبت به پزشکان عمومی در کشور ما کمتر است، شرایطی که برای دستیاری تخصصی وجود داشته است تا به حال شرایط بسیار سختی بوده تا حدود بیست سال حقوق دستیار ما دو میلیون تومان بوده و نمی‌توان با ۲ میلیون در ۴ سال زندگی اداره کرد و درس هم خواند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز عنوان کرد: امسال حقوق دستیاری هم در دستیاری تخصصی و هم فوق تخصصی افزایش پیدا می‌کند ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال پیش پیدا کرده و سال گذشته نسبت به سال ها‌ی قبل ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده. 

عین الهی وزیر بهداشت گفت: ما امسال ۲۵ درصد افزایش رشته‌های تخصصی را داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار