چین از آمریکا خواست از تشدید تنش در شبه جزیره کره اجتناب کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: از آمریکا می‌خواهیم که گام‌های مشخصی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بردارد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: چین از آمریکا می‌خواهد گام‌های مشخصی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بردارد.

به گزارش تاس، او افزود: مارپیچ تنش‌ها در شبه جزیره کره دلایل خود را دارد. آمریکا اخیرا تمرینات نظامی گسترده‌ای را در اطراف شبه جزیره برگزار کرده است و سلاح‌های استراتژیک خود را در آنجا مستقر کرده است. ما امیدواریم که همه طرف‌ها خویشتن داری کنند و از فشار‌ها و رویارویی خودداری کنند. آمریکا باید گام‌های مشخصی برای پاسخ به نگرانی‌های مشروع کره شمالی بردارد و شرایطی را برای کاهش تنش‌ها و از سرگیری گفتگو‌ها ایجاد کند.

پیش از این، دولت ژاپن از ساکنان استان هوکایدو در شمال خواسته بود به دلیل آنچه که تهدید سقوط موشک پرتاب شده توسط کره شمالی است، در ساختمان ها، ایستگاه‌های مترو زیرزمینی و سایر پناهگاه‌ها پناه بگیرند. اکنون این هشدار در منطقه هوکایدو لغو شده است.

مقامات ژاپنی همچنین اعلام کردند که یک موشک کره شمالی در خارج از آب‌های سرزمینی و منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده و خسارتی در پی نداشته است. وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد موشک پرتاب شده توسط پیونگ یانگ بین قاره‌ای بوده است. پرتاب موشک کره شمالی دوازدهمین بار در سال جاری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار