خدمات رایگان پزشک سوری در مناطق زلزله‌زده ترکیه

یک پزشک سوری مکانی را مهیا کرده افراد بی‌خانمان در مناطقه زلزله زده ترکیه برای اقامت و دریافت کمک به آن مراجعه می‌کنند.

یک پزشک اهل سوریه، موسسه خیریه‌ای را در غازی انتپ در جنوب ترکیه راه اندازی کرده است تا به بیماران سوری که به سبب بیماری‌های نادر و یا جراحات ناشی از جنگ، تحت درمان قرار دارند، مکانی برای اقامت ارائه دهد.

براساس گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، در یک محله از شهر غازی انتپ در جنوب ترکیه در نزدیکی مرز سوریه، دکتر منیر، خدمات اساسی را برای کمک به بهبود وضع خانواده‌های جنگ زده سوریه فراهم می‌کند. این مرکز «خانه تداوی» نامیده می‌شود.  

این مرکز خیریه، خدماتی را برای اقامت حدود ۵۰ زن و کودک و مرد اهل سوریه که برای دریافت درمان‌های ضروری به ترکیه می‌آیند فراهم می‌کند. این مرکز خدمات مربوط به ایاب و ذهاب بیماران به بیمارستان‌ها و بالعکس، وعده‌های غذایی رایگان و نیز محلی برای استراحت و بهبود بیماران به دور از آلام جنگ فراهم می‌کند.

دکتر منیر در سال ۲۰۱۷ از سوریه گریخت. وی زمانی یک متخصص موفق آنکولوژی در شهر دیرالزور در شرق سوریه بود. او عضوی از گروه موسوم به کارگروه اضطراری سوریه بود، حالا او به جامعه‌ای که از آن آمده است ادای دین می‌کند.

منیر الویز، پزشک سوری در این خصوص گفت:  ما در این مرکز، محلی برای اسکان و نیز غذا و آب در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. ما همچنین به بیماران در مراحل درمانشان کمک و یاری می‌رسانیم. ما به آن‌ها در رفت و آمد به بیمارستان‌ها یاری می‌دهیم. ما روند درمان رابرای آن‌ها تا زمان پایان آن، تسهیل می‌کنیم. بعد از اتمام این مراحل، آن‌ها به سوریه بازگردانده می‌شوند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار