وزش باد شدید در اردبیل/ سرعت وزش باد به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز وزش باد‌های تند تا شدید گاهی با گرد و خاک در مناطقی از استان را در می‌نوردد.

سیاوش محمدی مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های روز‌های آینده هواشناسی بیانگر آن است با ادامه فعالیت این سامانه طی امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین، وزش باد‌های تند تا شدید گاهی با گردوخاک، پدیده غالب در مناطق مرکز و جنوبی استان و شهرستان گرمی خواهد بود. 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با فعالیت سامانه ناپایدار و پیرو هشدار سطح نارنجی طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از شهرستان‌های کوثر و خلخال بترتیب با ۱۹ و ۱۸ میلیمتر و بیشترین سرعت باد از مشگین شهر با ۹۴ کیلومتر برساعت به ثبت رسید. 

محمدی افزود: رگبار باران و رعدوبرق پراکنده طی امروز در بعضی ساعات بویژه در شهرستان‌های خلخال و کوثر و با شدت کمتر در سایر شهرستان‌ها پیش بینی می‌شود. 

او تصریح کرد: در روز جمعه از شدت وزش باد نسبتاً کاسته شده و بارش در نواحی محدودی از استان اردبیل انتظار می‌رود، در روز شنبه هفته آینده وزش باد‌های جنوبی (گاهی تند) کماکان در منطقه تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: از روز یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی به منطقه، دمای هوا بطور محسوس کاهش یافته و هوای خنک در سطح استان تا روز سه شنبه هفته آینده استقرار خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار