روند ابتلا به کرونا در اصفهان به ثبات رسیده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا طی یک هفته اخیر به سطح ثابت رسیده است.

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه روند ابتلاء به کووید- ۱۹ در اصفهان هفته اول و دوم فروردین افزایش یافت افزود: مجموع افراد بستری در مراکز درمانی استان و بستری‌های بد حال در ICU طی دو هفته اول افزایش یافت، اما روند ابتلاء به کرونا در یک هفته اخیر به سطح ثابت رسیده و کاهش یا افزایش نداشته است.


او اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از جان باختگان اخیر کرونا در پیک هشتم افراد مُسن یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیشتر افرادی بودند که واکسن دریافت نکرده بودند یا از آخرین واکسن آنان بیش از یک سال گذشته بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با یادآوری اینکه کرونا همیشگی است و رفتنی نیست، تصریح کرد: باید به زندگی در کنار کرونا عادت کرد و دستکم کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی و بیماری زمینه‌ای دارند سالی یک بار واکسن کرونا دریافت کنند.

عقدک در خصوص شباهت علائم حساسیت فصلی بهار و کرونا اُمیکرون، اظهار کرد: تفاوت علائم این دو را بدون آزمایش نمی‌توان تشخیص داد و هر فردی که علائم تنفسی فوقانی مانند اشک ریزش، عطسه و سرفه و بویژه سردرد، بدن درد، گلو درد و تب پیدا کرد باید آن را کرونا به شمار آورد و فرد را از تماس با دیگران برحذر داشت.

او ادامه داد: پس از دستکم پنج روز قرنطینه علائم رو به بهبود می‌رود، اما اگر بیماری در فردی شدت داشت یا درگیر بیماری زمینه‌ای بود باید به پزشک مراجعه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.