تحریم‌های آمریکا علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و شخص مرتبط با روسیه

وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا در اقدام جدیدی بیش از ۱۰۰ نهاد و شخص مرتبط با روسیه در بیش از ۲۰ کشور را هدف قرار دادند.

آمریکا امروز (چهارشنبه) تحریم‌هایی را علیه ده‌ها فرد و نهاد روسیه اعمال کرد و یک شرکت نظامی خصوصی، یک شرکت مستقر در چین و نهاد‌های مرتبط با شرکت دولتی روس اتم را هدف قرار داد.

به گزارش رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: تحریم‌های اعمال شده توسط وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه آمریکا بر بیش از ۱۲۰ نهاد و شخص در بیش از ۲۰ کشور جهان اعمال می‌شود. به گفته او، این تحریم‌ها افراد و شرکت‌هایی که دور زدن تحریم‌ها را تسهیل می‌کنند نیز هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه تسهیل‌گران مالی روسیه در سراسر جهان از جمله ترکیه، امارات و افراد و شرکت‌های مستقر در چین اعمال کرده است.

در میان نهاد‌هایی که هدف تحریم‌های جدید قرار گرفتند، نام شرکت نظامی خصوصی پاتریوت دیده می‌شود که به گفته وزارت امور خارجه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه مرتبط بوده است.

پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از فوریه ۲۰۲۲ وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تحریم را علیه روسیه اعمال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار