تورم در آرژانتین در ماه آوریل به بیش از ۱۰۸ درصد رسید

تورم در آرژانتین در اوایل سال ۲۰۲۳ به روند صعودی خود ادامه داد و ماه آوریل به ۱۰۸.۸ درصد طی یک سال رسید.

تورم در آرژانتین که سال ۲۰۲۲ با رسیدن به ۹۴.۸ درصد رکورد سه دهه گذشته را شکسته بود، در اوایل سال ۲۰۲۳ به روند صعودی خود ادامه داد و ماه آوریل با افزایش ۸.۴ درصدی قیمت‌ها در عرض یک ماه، به ۱۰۸.۸ درصد طی یک سال رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاخص تورم در ماه آوریل که روز جمعه از سوی مؤسسه ملی آمار منتشر شد رشد تدریجی، اما مستمر را از شش درصد ماه ژانویه تأیید می‌کند. افزایش هزینه‌های تجمیعی زندگی از اول ژانویه در این کشور به ۳۲ درصد رسید.

رشد ۸.۴ درصدی تورم در ماه آوریل معرف بالاترین افزایش ماهیانه تورم در آرژانتین از ۲۱ سال پیش است و ضربه‌ای سخت برای ائتلاف چپگرای میانه رو حاکم به شمار می‌رود که همچنان روی مهار نسبی تورم در طول سال، در چشم انداز انتخابات عمومی ماه اکتبر، حساب می‌کند. 

آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین روز جمعه بر تأثیر کاهش ارزش پزو در اواخر ماه بر شاخص ماه آوریل تأکید کرد. واحد پول آرژانتین در ماه آوریل طی یک هفته ۲۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. فرناندز روز جمعه بر نقش «تورم روانی» یا «من دراوردی» به ویژه در بخش تجارت تأکید کرد.

افزایش قیمت‌ها در آرژانتین در ماه آوریل عمدتا ناشی از بخش‌های پوشاک، مواد غذایی و رستوران داری بود. سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین، از بیش از ۱۲ سال پیش با تورم دو رقمی مواجه است که ناشی از علل متعدد داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم بدبخت آرژانتین . بیایید ایران زندگی کنید اینا خربزه درمیاد 70 کیلو و هیچ تورمی هم نیست
آخرین اخبار