بیانیه مشترک سوریه و تونس برای بازگشایی سفارتخانه‌ها

سوریه و تونس طی بیانیه‌ای مشترک از بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور به صورت متقابل خبر دادند.

سوریه و تونس در بیانیه مشترکی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که در راستای طرح قیس سعید، رئیس جمهور تونس در تعیین سفیر در دمشق، سوریه هم تصمیم به گشایش سفارت در تونس و تعیین سفیر در این کشور گرفت.

در بیانیه‌ای خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) آن را منتشر کرد، آمده است: در راستای ابتکار عمل قیس سعید رئیس جمهور تونس در انتخاب سفیر در دمشق، دولت سوریه موافقت فوری خود را با آن اعلام کرده است و تصمیم به بازگشایی سفارت سوریه در تونس و تعیین سفیر در راس آن در آینده گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف بر از سرگیری روابط سوریه و تونس و عادی سازی آن، رایزنی و هماهنگی میان دو وزیر خارجه در راستای تثبیت روابط برادری ریشه داری که سوریه و تونس را به هم گره می‌زند، تمایل دارند.

چهارشنبه هفته پیش، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «نبیل عمار» همتای تونسی او، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند و ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، درباره روابط دوجانبه و اهمیت تقویت و توسعه آن در تمام زمینه‌ها تبادل نظر کردند.

منابع دیپلماتیک عربی همچنین اعلام کردند که تونس نیز سفیر جدید خود در سوریه را مشخص کرده و این امر در پی دستور رئیس جمهور تونس به وزیر خارجه این کشور انجام شده است.

این منابع عربی خاطرنشان کردند که وزارت خارجه تونس محمد المهذبی را به عنوان سفیر خود در سوریه انتخاب کرده است و استوارنامه این سفیر به دمشق ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار