سفره خانه‌های سنتی ونایی بروجرد با ورود سامانه بارشی تعطیل می‌شوند

معاون استاندار لرستان گفت: سفره خانه‌های سنتی ونایی بروجرد با ورود سامانه بارشی جدید و هشدار قرمز هواشناسی از چهارشنبه تا جمعه تعطیل می‌شوند.

 مسلم مرادی  معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد در جلسه مدیریت بحران شهرستان بروجرد افزود: با توجه به شرایط منطقه گردشگری ونایی و احتمال ریزش سنگ در مسیر جاده سفره خانه‌های منطقه تا جمعه تعطیل می‌شوند.

او اظهار داشت: باران رحمت الهی است و این ما انسان‌ها هستیم که نظم طبیعت را با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و انحراف مسیل‌ها و رودخانه‌ها به هم زده‌ایم و بارش باران را به بحران تبدیل کرده‌ایم.

فرماندار بروجرد افزود: خروج مسئولین از شهرستان تا پایان روز جمعه ممنوع است؛ مسئولین تمامی ارگان‌های شهرستان در دسترس باشند و طبق قوانین ستاد بحران، دستگاه‌ها و تجهیزات خود را در موقع لزوم در اختیار راهداری قرار دهند.

مرادی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی، رگبار باران، رعد و برق و احتمال صاعقه در مناطق کوهستانی وجود دارد و به همه کوهنوردان و عشایر مستقر در شهرستان هشدار داد که در ۲ روز آینده از صعود به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

او اظهار داشت: مسئولان اقدامات خود را به فرمانداری اطلاع رسانی کنند و بخشداری‌ها موظف هستند به دهیاری‌ها و ابلاغ هشدار بحران به همه اهالی روستا‌های در وضعیت خطر هستند.

فرماندار بروجرد گفت: برای آگاهی مردم از وضعیت بحرانی ارسال پیامک هشدار به تمامی اپراتور‌های تلفن همراه، آمادگی چند سوله، نمازخانه و مسجد برای اسکان ضروری، آمادگی چادر‌های هلال احمر و بسته‌های غذایی و بسته شدن اماکن تاریخی میراث فرهنگی که احتمال ریزش و تخریب آن‌ها وجود دارد انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.