پسکوف ادعای خرید موشک از مصر را رد کرد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد اخبار پیرامون طرح ادعایی مصر برای ارسال پنهانی هزاران موشک به روسیه، ساختگی است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد اخبار پیرامون طرح ادعایی مصر برای ارسال پنهانی هزاران موشک به روسیه، ساختگی است.

به گزارش «اسپوتنیک» پسکوف در رابطه با گزارش «واشنگتن پست» در این باره گفت: این یکی دیگر از اخبار ساختگی است که مشابهشان زیاد است و با این گونه گزارش‌ها باید بر این اساس برخورد شود.

پیشتر نشریه امریکایی «واشنگتن پست» بر اساس یک سند اطلاعاتی از دستور رئیس جمهور مصر به تولید ۴۰ هزار موشک برای ارسال محرمانه آن‌ها به روسیه خبر داد. 

این سند که مربوط به ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ است صورت جلسه گفتگو‌های «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با مقامات ارشد نظامی در این کشور است که در آن از طرح خود برای تأمین توپ جنگی و مهمات برای روسیه سخن می‌گوید و از مقامات می‌خواهد که این موضوع کاملا محرمانه بماند «تا مشکلی با غرب پیش نیاید».

در همین حال  یک مقام در دولت آمریکا که نخواسته نامش فاش شود نیز به این نشریه گفته که «از اجرای این طرح اطلاع نداریم و بعید است که چنین چیزی رخ دهد».

در همین حال «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفتگو با «واشنگتن پست» در واکنش به مندرجات این سند گفت که موضع مصر از آغاز بحران اوکراین عدم دخالت در بحران و پایبندی به حفظ روابط برابر با طرفین نزاع بوده است و افزود که مصر به میثاق سازمان ملل و قوانین بین‌المللی پایبند است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
السیسی که خود گماشته و از نوکران و چاکران امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
amirmohammd
۱۹:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
راست میگه ساختگی است روسیه خودش قدرت موشک قاره پیما دارد احتیاجی به هیچ کشوری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ط
۱۹:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
وای چرا
آخرین اخبار