بارش باران بهاری از امروز در همدان

یک سامانه بارشی از عصر امروز وارد استان همدان می‌شود و از روز چهارشنبه تا جمعه با بارش باران در بیشتر نقاط استان فعالیت می‌کند.

 کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت:  بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

روح الله زاهدی اظهار داشت: سرعت وزش باد در میانه‌های روز افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

او با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه از امشب آغاز می‌شود، تصریح کرد: این سامانه از سمت غرب و دریای مدیترانه وارد استان می‌شود و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه به صورت بارش باران در بیشتر نقاط استان به ویژه نیمه غربی فعالیت می‌کند.

به دنبال فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است و در این مدت ممکن است شاهد سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی سطح معابر باشیم.

 کارشناس اداره کل هواشناسی همدان عنوان کرد: از روز شنبه با خروج این سامانه بارشی، شاهد افت شدید دمای صبحگاهی خواهیم بود.

زاهدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان بودند.

او اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.