ایجاد ۱۴۰۰۰ اشتغال در باشگاه هزارتایی‌ها در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال ۱۴ هزار اشتغال جدید در قالب باشگاه هزارتایی‌ها در اردبیل ایجاد شد.

رامین صادقی گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ما نسبت به رصد و پایش مشکلات و دغدغه‌های آنها در سال‌های اخیر اقدام کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: از این تعداد ۵۱۱ طرح در مرحله اجرا و یا تکمیل مراحل نهایی قرار گرفته و قرار است ۱۹۶ واحد تولیدی و صنعتی نیز امسال افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

او به تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد یک‌هزار و ۱۶۰ واحد فعال بوده که ۹۱ درصد واحدهای استان اردبیل را شامل می‌شود.

صادقی سهم صنعت را در اشتغال استان ۲۸ درصد اعلام کرد و می گوید: این سهم به طور متوسط در کشور ۳۳ درصد است.

او در ادامه گفت: با اجرای طرح‌های جدید امیدواریم در ۲ سال آینده به سرانه اشتغال بخش صنعت کشور دست پیدا کنیم که این امر با همراهی سرمایه‌گذاران میسر خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ورود استان اردبیل را به بخش فعالیت‌های معدنی عظیم و توسعه صنایع تبدیلی در قالب واحدهای فرآوری مس، مولیبدن و طلا را یادآور شد و می گوید: از پارسال جواز تأسیس برای یک میلیون تن برداشت معادن صادر شده تا در گستره پهنه‌های معدنی برداشت مواد معدنی با ارزش به غیر از سنگ‌های ساختمانی و تزئینی را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.