چرا بنی‌صدر دستور خلع درجه صیادشیرازی را صادر کرد؟

از جمله عملیات‌هایی که نیرو‌های نظامی سازمان منافقین به صورت مستقیم به آن وارد شدند، عملیات مرصاد بود که مسؤولیت مبارزه با منافقین بر عهده صیادشیرازی گذاشته شد.

انقلاب اسلامی و وقوع آن در ایران اسلامی و منطقه غرب آسیا باعث شد تا شخصیت‌های مومن و متعهد به مرور شناخت شده و با پیروزی انقلاب اسلامی امکان بروز و ظهور برای آن‌ها فراهم شود. یکی از میدان‌های این ظهور و بروز، دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی بود و طی آن شخصیت‌های نظامی بسیاری پا به عرصه گذاشتند. این شخصیت‌ها نه تنها در حوزه نظامی بلکه در حوزه تعهد به اسلام و ایران نیز جزو شخصیت‌های شاخص بودند. 

یکی از شخصیت‌های شاخص انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح خاصّه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است که در ادامه با زندگی او آشنا می‌شویم.

شهید صیاد شیرازی در طول دوران زندگی نظامی خود مدارج متفاوتی را طی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به فرماندهی نیروی زمینی ارتش، معاونت بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح و جانشینی ستاد کل نیرو‌های مسلح را برعهده داشته است.

روایت زندگی علی؛ از کبودگنبد تا گرگان، آمل و گنبدکاووس

علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۲۳ درروستای کبودگنبد از توابع شهرستان درگز استان خراسان به دنیا آمد.

مادرش اهل شهر انارک مرکز بخش انارک از توابع شهرستان نایین و پدرش از عشایر قشقایی بود که شغل نظامی‌گری را برای خودش انتخاب کرد و به ارتش رضا شاه پیوست.

علی در خاطره‌ای از اصالت خانوادگی خود گفته است: «اجداد من از عشیره‌ای به نام «اخت‌افشار» هستند که از اصطهبانات و نی‌ریز در فارس تا سیرجان، بافت و جیرفت در کرمان گسترش یافته‌اند. پدربزرگم صیاد همراه فرزندانش و مال و احشامش ده‌ها سال پیش به سوی خراسان و شهرستان مشهد به راه افتادند و به شهرستان درگز کوچ کردند. پس از ولادت اینجانب و حدود یک سال اقامت در این شهر بر حسب شغل درجه‌داری ژاندارمریِ پدرم، حدود دو سال در مشهد و بالغ بر ۱۵ سال در استان‌های مازندران و گرگان در شهر‌های گرگان، آمل و گنبدکاووس زندگی کرد، اما در کلاس ششم ریاضی یعنی سال آخر دوره دبیرستان به تهران آمدیم و از دبیرستان امیرکبیر فارغ‌التحصیل شدم.»

کدام افسر ایرانی در نظامیان انقلابی نقش‌آفرینی کرد؟

علی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان وارد دانشکده افسری و در سال ۱۳۴۶ موفق به اخذ دانشنامه لیسانس از آن دانشکده شد. دوره‌های چتربازی و رنجر را با رتبه یکم گذراند و مدتی بعد به عنوان افسر توپخانه منصوب شد. در سال ۱۳۴۸ مأموریت استقرار در مرز‌های غرب کشور، قصرشیرین به لشکر دوم تبریز داده شد و او به عنوان افسر دیده‌بان توپخانه و معاون آتشبار، حدود یک سال در این منطقه مامور شد.

شهید صیاد شیرازی در خاطراتش می‌گوید: با منحل شدن لشکر تبریز در سال ۱۳۴۹ گردان ۳۰۲ توپخانه لشکر تبریز به توپخانه لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه پیوست و بنده فرمانده آتشبار شدم. پس از یک بار جابجایی و انتصاب به عنوان فرمانده آتشبار گردان ۳۱۶ توپخانه در سال ۱۳۵۰ برای شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی به تهران رفتم. با شرکت در کنکور اعزام به خارج در سال ۱۳۵۱ برای طی کردن دوره تخصصی هواسنجی بالستیک توپخانه به آمریکا رفتم.

در دوره هواسنجی بالستیک توپخانه در آمریکا به رغم داشتن رقبای آمریکایی، تواست رتبه یکم دوره را کسب کند.

صیاد شیرازی پس از طی دوره تخصصی توپخانه در آمریکا با درجه ستوان یکم و سمت استادی، در مرکز آموزش توپخانه اصفهان به تدریس پرداخت. او در اصفهان با یافتن دوستان جدید، فعالیت‌ها و مطالعات دینی منسجم‌تری را پی گرفت و شخصیت سیاسی خویش را در این دوره قوام بخشید و در همان شرایط در جهت سازماندهی نظامیان انقلابی فعالیت خود را آغاز کرد.

صیادشیرازی

نخستین فعالیت‌های شهید صیاد شیرازی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی

او به رغم شناخته شدن به عنوان یک افسر منضبط، با دانش بالا و توانمند، برای پیروزی انقلاب اسلامی هم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. مجموعه این فعالیت‌ها موجب شد تا در روز‌های پایانی منجر به پیروزی انقلاب، بازداشت شده و پس از پیروزی انقلاب آزاد شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سیدیحیی رحیم‌صفوی و حجت‌الاسلام سالک آشنا شد و با همکاری یکدیگر از پادگان‌های اصفهان حفاظت کردند. او در سازماندهی نیرو‌های انقلابیِ ارتش نقش به‌سزایی داشت. به دلیل توان بالای سازماندهی نیرو‌های نظامی مورد توجه امام (ره) و یاران انقلاب قرار گرفت و در سال ۱۳۵۸ به عنوان فرمانده عملیات غرب کشور منصوب شد و عملیات‌های مختلفی علیه گروهک‌های جدایی‌طلب کمونیست و ضدانقلاب در استان کردستان به خصوص شهر‌های پاوه، مریوان و سنندج عملیات نظامی انجام داد.

تهیه طرح‌های عملیاتی بی‌نظیر و تلاش‌های وی در ساماندهی ارتش و ساختار نیرو‌های مسلح به شکستن حصر شهر‌های سنندج و پادگان‌های مریوان، بانه و سقز منجر شد.

صیاد شیرازی پس از تحقق و اجرای موفق طرح‌های مذکور با دو درجه ارتقاء به درجه سرهنگ تمامی رسید و به فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب شد.

توطئه بنی‌صدر علیه صیاد دل‌ها

با انتصاب بنی‌صدر به عنوان فرمانده کل قوا و سنگ‌اندازی‌های او در کمک به جبهه‌های جنگ علیه صدام، سرهنگ صیاد شیرازی نسبت به رفتار‌های تفرقه‌افکنانه بنی‌صدر بین ارتش و سپاه انتقادات شدیدی داشت. شدت انتقادات صیاد شیرازی به حدی بود که بنی‌صدر دستور خلع دو درجه و خلع از منصب نظامی صیادشیرازی را صادر کرد.

با کش‌دار شدن ماجرای مخالفت بنی‌صدر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مخالفت با کمک‌رسانی به جبهه‌های جنگ و رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی او، امام خمینی حکم خلع از فرماندهی کل قوا را صادر کرد و بنی‌صدر فراری شد.

پس از خلع بنی‌صدر، با حضور محمدعلی رجایی در سمت ریاست جمهوری، صیاد شیرازی بار دیگر با دریافت دو درجه، به ارتش بازگشت و برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش تحت عنوان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) را راه‌اندازی کرد.

صیاد شیرازی درخاطره‌ای نقل می‌کند: «نامه‌ای به من ابلاغ شد تا قرار گاه را به‌هم بزنم و بعنوان مشاور فرمانده لشکر کردستان در امرعملیات نامنظم کار کنم؛ یعنی مسئولیت من از فرماندهی منطقه کرمانشاه و کردستان محدود به کرمانشاه شد. حالا می‌بایست یک دفعه تشکیلات را برهم می‌زدیم در حالی که کار تمام نشده بود، چون کار را غیر معقول می‌دیدم؛ غفلت کردم و نامه‌ای تهیه کردم و در آن جملاتی نوشتم که از نظر نظامی حالت طغیان و سرپیچی و تمرد را داشت. مستندترین مدرکی که بنی صدر به تحریک اطرافیانش همه جا بگوید ببینید این همان است که می‌گفتم؛ صیاد طغیان و تمرد کرده‌است. بنی‌صدر نامه را مستقیم برده بود خدمت حضرت امام (ره) و گفته بود که صیاد شیرازی تمرد کرده. حضرت امام مرا که نمی‌شناخت ایشان هم همان اعتقادی که به اصول دین داشتند دستور داده بودند؛ با ایشان طبق مقررات رفتار کنید و منظور از مقررات نه تنها برکناری با قاطعیت بلکه گرفتن درجه و حتی دادگاهی‌کردن بود.

کدام فرمانده منادی اتحاد میان سپاه و ارتش بود؟

یکی از انتصابات مهم و مبارکی که تأثیر فراوانی در نزدیکی و اتحاد و وحدت بین نیرو‌های سپاه و ارتش به وجود آورد، انتصاب سرهنگ علی صیاد شیرازی به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با حکم امام خمینی (ره) در ۹ مهرماه سال ۱۳۶۰ بود.

برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه در آن دوران، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش را راه‌اندازی کرد و به عنوان فرمانده ارشد در آن قرارگاه مشغول به فعالیت شد.

چرایی تشکیل قرارگاه مشترک ارتش و سپاه در دفاع مقدس

شهید صیاد شیرازی درباره تشکیل قرارگاه مشترک میان ارتش و سپاه بیان می‌کند: من رفتم اهواز و از آنجا به آبادان. در شورای عالی سپاه گزارش داده شد که ما می‌توانیم از سه محور به آبادان حمله کنیم. این طرح را شورا تقریباً یکپارچه تصویب کرد. رفتند دنبال تجهیزات و وسایل و امکانات و هماهنگی با ارتش. من در کردستان بودم؛ در حال آزادسازی بوکان بودیم و در شب آزادسازی بود که اعلام شد؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش شدیم.

پس از پایان مأموریت، به‌سرعت به منطقه جنوب آمدیم. در فرصت کوتاهی ما قرارگاهمان را در جبهه با سپاه یکی کردیم: قرارگاه کربلا. در واقع اولین نکته‌ای که به نظرم رسید این بود که باید به‌صورت رسمی قرارگاه مشترک دایر کنیم. مقدمات عملیات بعدی (طریق‌القدس) سه ماه طول کشید. در این سه ماه نیروی زمینی ارتش را تجدید سازمان کردیم.

سرآغاز همکاری و تعاملات ارتش با مدیریت و فرماندهی شهید صیاد شیرازی با سپاه، در جریان عملیات طریق‌القدس کلید خورد.

در مورد انتخاب مناطق پیشنهادی به‌منظور اجرای عملیات، اختلاف‌نظر‌هایی میان فرماندهان ارتش و سپاه وجود داشت. پس از مباحث طرح شده درباره این عملیات، محسن رضایی، فرمانده کل سپاه و صیاد شیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش، اجرای عملیات در منطقه سوسنگرد و بستان را در اولویت قرار دادند.

پس از این توافق، محسن رضایی درباره طرح‌ریزی برای این عملیات، به فرمانده نیروی زمینی ارتش پیشنهادی داد که صیاد شیرازی آن را پذیرفت. بر اساس این پیشنهاد، مقرر شد دو گروه کاری جداگانه از برادران ارتش و سپاه تشکیل و عهده‌دار طرح‌ریزی برای عملیات طریق‌القدس شوند.

حاج صادق آهنگران در کتاب خاطرات خود (با نوای کاروان) به نقل از سرلشکر محسن رضایی می‌گوید: «بعد از اینکه صیاد شیرازی با فرمان حضرت امام (ره)، فرماندهی نیروی زمینی ارتش را در مهر سال ۱۳۶۰ بر عهده گرفت، به همراه هم طرح جدید دیگری به نام قرارگاه فرماندهی مشترک تشکیل دادیم.

بر اساس این طرح، از رده‌بالا تا رده لشکر، هر قرارگاهی دو فرمانده داشت: یکی از سپاه و یکی از ارتش. به‌گونه‌ای که طرح‌های عملیاتی باید به امضای هر دو فرمانده ارتش و سپاه می‌رسید. البته عده‌ای با این طرح با شک و بدبینی برخورد می‌کردند. می‌گفتند: مگر می‌شود دو فرماندهی داشت؟ عملیات طریق‌القدس (کربلای ۱) اولین عملیات با این روش جدید فرماندهی بود که منجر به آزادی بستان شد.

با این‌حال عده‌ای معتقد بودند که عملیات‌های بعدی با شکست مواجه خواهد شد، اما عملیات بعدی هم که فتح‌المبین بود، با موفقیت کامل اجرا شد. بعد هم عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت‌المقدس) با همان شیوه فرماندهی اجرا شد که در آن هم پیروز شدیم.

بدین ترتیب، وجود ویژگی‌های بارزی همچون؛ سعه‌صدر، پیشنهاد پذیری، رعایت اصل وحدت در عین کثرت نظر؛ در شخصیت شهید صیاد شیرازی به‌عنوان فرمانده ارشد ارتش در جنگ، نقش بارزی در اتحاد و وحدت بین دو نهاد سپاه و ارتش و موفقیت آن‌ها در دفاع مقدس داشت.

او در منصب فرماندهی نیرو‌های ارتش اسلام در عملیات‌های پیروزمند ثامن‌الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس نقش چشمگیری داشت. عملیاتی که سرنوشت جبهه‌های اسلام علیه کفر را به پیروزی رقم زد و روند جنگ تحمیلی را در مسیر پیروزی ارتش اسلام قرار داد.

وی در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش با پیشنهاد رئیس شورای عالی دفاع و موافقت امام خمینی (ره) به درجه سرتیپی ارتقاء یافت.

پنجه صیاد بر صورت منافقین

از جمله عملیات‌هایی که نیرو‌های نظامی سازمان منافقین به صورت مستقیم به آن وارد شدند، عملیات منافقین فروغ جاویدان یا عملیات مرصاد بود که تنها یک هفته پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در سوم مرداد ۱۳۶۷ منافقین از محور خانقین، خسروی، سرپل ذهاب، به سمت کرمانشاه حرکت کردند.

مسؤولیت مبارزه با منافقین بر عهده صیادشیرازی گذاشته شد. او پس از حضور در منطقه مرصاد از طریق فرماندهی متحرک هوایی و با استفاده از بالگرد تمام محور‌های هجوم منافقین را شناسایی و ابتکار عمل را از آنِ نیرو‌های خودی کرد و حرکت ستون نظامی منافقین را متوقف کرد.

صیادشیرازی در خاطراتش از عملیات مرصاد گفت: «در آن زمان من نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بودم و در ساعت ۲۰:۳۰ مورخه سوم مرداد ۱۳۶۷ معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح به من تلفن کرد و گفت دشمن از سرپل ذهاب و گردنه پاتاق به سرعت در حال ورود به داخل خاک خودی است و به من حکم مأموریت دادند.

شبانه خودم را با یک فروند هواپیمای فالکون به کرمانشاه رساندم و صحنه پیشروی دشمن را از نزدیک مشاهده کردم و متوجه اوضاع شدم. صبح روز پنجم مرداد عملیات مرصاد با رمز یا علی (ع) آغاز شد. در تنگه چهار زبر چنان جهنمی برای یاران صدام بر پا شد که زمانی برای پشیمانی نماند.»

در این عملیات حدود ۲۰۰۰ نفر به هلاکت رسیدند و حدود ۱۵۰۰ نفر مجروح و ۱۰۰۰ نفر فراری شدند و ۱۵۰ نفر اسیر شدند. علاوه بر آن بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره‌انداز ۸۰ و ۶۰ میلی متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی متری منهدم و صد‌ها قبضه آرپی‌جی۷، تیربار و خمپاره‌انداز، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، ۱۲ عراده توپ ۱۲۲ میلی‌متر و مقادیری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت گرفته شد.

انتصاب به مناصب مختلف در ستاد کل نیرو‌های مسلح

تیمسار سرتیپ علی صیادشیرازی در مهر ماه سال ۱۳۶۸ به درخواست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و موافقت مقام معظّم رهبری به سمت معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

امیر شجاع ارتش اسلام در شهریور ماه سال ۷۲ به حکم فرمانده معظم کل قوا به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

چرا بنی‌صدر دستور خلع درجه صیادشیرازی را صادر کرد؟

توطئه منافقین علیه صیاد

علی صیادشیرازی ۱۵ روز قبل از ترور به دست گروهک تروریستی منافقین در تاریخ ششم فروردین ۱۳۷۸ به دست مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری ارتقا درجه پیدا کرد. اما در ۲۱ فروردین در حالی که قصد عزیمت به محل کارش را داشت از سوی عامل تروریستی منافقین در داخل ماشین شخصی‌اش هدف قرار گرفت و به شهادت رسید و پاداش سال‌ها مجاهدت و جانبازی طاقت فرسای خود را با رسیدن به فیض عظیم شهادت دریافت کرد تا مشعل ایثار و شهادت در ایران اسلامی همچنان فروزان بماند.

ساعتی بعد از این عملیات ترورستی ناجوانمردانه، سخنگوی منافقین در تماس با خبرگزاری فرانسه در نیکوزیا مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت.

چند روز بعد از شهادت سرلشکر علی صیادشیرازی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای به پاس رشادت‌های شهید، درجه سپهبدی را به او اعطاء کرد. با این اقدام، صیادشیرازی دومین نظامی عالی‌رتبه ایرانی بعد از سپهبد محمدولی قرنی بود که این درجه به وی اعطاء شد.

چرا بنی‌صدر دستور خلع درجه صیادشیرازی را صادر کرد؟

درجه سپهبدی شهید صیاد شیرازی

در حکم سپهبدی صیادشیرازی آمد: «به پاس رشادت و فداکاری‌های امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مومن، پارسا، پرهیزکار و فرمانده دلاور و نامدار هشت سال دفاع مقدس سرلشکر علی صیاد شیرازی که به دست دشمنان مجرم، خونخوار و منافقین رو سیاه به فیض عظمای شهادت نایل گردید، درجه سپهبدی به آن امیر بزرگوار اهدا گردید تا به عنوان نشان افتخار و شایستگی وی باقی بماند.»

راز و نیاز صیاد دل‌ها با معبود

حسن ختام این مطلب را به گوشه‌ای از وصیت نامه آن شهید عزیز اختصاص می‌دهیم:

خداوندا! این تو هستی که قلبم را مالامال ازعشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولایتت قرار داده ای. خدایا! توخود می‌دانی که همواره آماده بوده‌ام، آن چه را که خود به من دادی، در راه عشقی که به راهت دارم، نثار کنم، اگر جز این نبودم، آن هم به خواست تو بود. پروردگارا! رفتن در دست توست، من نمی‌دانم چه موقع خواهم رفت، ولی می‌دانم که از تو باید بخواهم که مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده ات بجنگم تا به فیض شهادت برسم.

خداوندا! ولی امرت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را تا ظهور حضرت مهدی (عج) زنده، پاینده و موفق بدار. آمین یا رب العالمین. سرباز کوچک اسلام؛ علی صیاد شیرازی.

منبع: فارس

برچسب ها: صیاد شیرازی ، بنی صدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد
روح همه شهدای مظلوم و سرافراز شاد باد...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
آدم های مثل ایشان که ظاهر و باطنشان یکی باشد در این دنیا و این زمانه کم پیدا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
درود به شرفت شما هم سردار دلهای ما هستی
نامت همیشه در قلب مان جاودانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
عشق من صیاد شیرازی وقاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
بدون شک شهید صیاد ، صیاد دلهاست . او یک سردار جاودان ایرانی است که تا ابد نامش افتخار این سرزمین است . یاد همرزمان شهیدش از جمله شهید آبشناسان و شهید منفرد نیاکی هم گرامی باد. روحشان شاد. خوشا به سعادتشان که اینگونه حاودانه شدند. ای کاش شفاعت مارا هم بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
درود خدا بر شهدا صیاد دلها همانند سردار دلها سرانجام مزد زحمات را با شهادت دریافت کرد روحشان شاد راهشان پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ع الف
۰۹:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
انسانهای سالم رفتند و اختلاسگران ماندند . چه دنیایی شده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
کسانی که برای این شهید بزرگوار منفی زدن دقیقا فاز شون چی هست ؟ در همه کشور ها به رزمندگان شهدا جانبازان که برای حفظ وطن جهاد کردن ارزش قائل هستند اما بعضی ها در کشور ما انگار که ارث پدرشان را این افراد خوردن نخیر هموطن این عزیزان وقتی شما هنوز از تخم بیرون نیامده بودین اینها زن فرزندان شان را رها کردند رفتند تا کشورمان دست دشمن خونخوار نیوفته پس هر نفسی که میکشیم باید قدر دان جان فشانی این عزیزان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
صیاد دلها روحت شاد واقعا جاودانه دلها هستی خداوند رحمتت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
روحت شاد امیر سپهبد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
اونایی که دارن منفی میدن به ابراز علاقه مخاطبان به شهید صیاد، احتمالا از اعضای منافقین باشن. بمیرید از حرص و جوش خوردن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
سلام
روح این شهید عزیز و مظلوم و همه شهدای عزیز و گرانقدر گرامی و یاد و نامشان گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
من پادگان جی در آزادی خدمت می کردم خبر شهادتش آمد تمام پادگان در سکوت غبار فرو رفت... روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
زمانیکه خبر شهادت شهید صیاد شیرازی منتشر شد , سربازان گمنام امام زمان (عج) , یکپارچه محزون شدند و بسیاری از ایشان به شدت گریستند و ضجه میزدند و هم پیمان شدند تا عامل شهادت ایشان را به سزای عملش نرسانند , از پا ننشینند .
Iran (Islamic Republic of)
اعلایی .
۱۰:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
سلام بر ارواح طیبه ی شهدا. در شرح حال هر شهیدی عشق به اسلام و رضای خدای تبارک و تعالی مشترکا وجود دارد و چون به یقین رسیده اند تمام لحظاتشان را در محضر خدا درک می کنند و شهادت هم اوج آرمان خود دارند و در رسیدن به آن لحظه شماری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۰:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد و ان شاء الله با امام حسین شهید کربلا محشور شود....
Germany
حکیم جهانگیرخان قشقائی
۰۲:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
با سلام سپهبدصیاد برادر عزیزم یک قشقائی زاده و یک نابغه بود منافقین که قصد داشتند جاهای مهم کشور را تصرف کنند برادرعزیزمان سپهد صیاد در مقابل منافقین ایستاد وآنها را شکست داد و فکر وخواب وخیال آنها را که خواب دیده بودند کشور را تصرف کنند سپهد داِغی بر دل آنها گذشت قشقائی ها در جنوب مقابل انگلیسی ها ایستاد و آنها را شکست داد و قشقائی ها همیشه در تاریخ اثبات نمو ده اند ولی متاسفانه در سال‌های متوالی کمتر از نیروی قشقائی در تصمیم گیریها استفاده شده و افراد ونیروهای کارآمد و کاردان و اشخاص زبردست و متفکر که کشور را ازاین رو به اون رو از نظر شکوفایی واقتصادی و امنیتی واجتماعی به پیش ببرد را دارا هستند با آرزوی توفیق و شکوفائی کشورم
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۰۸:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
شهادت ،واژه ای بسیار غنی و پر معناست هر کسی نمیتواند لایق این واژه باشد ،روحت شاد صیاد دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
قشقایی قومی از لر کرد آذری هستند داستان داره مال نادرشاه و تا دوره قاجار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
غلط املایی
غلط=اصطهبانات
درست=استهبانات
Switzerland
حمید
۰۱:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
واقعا صیادشیرازی یک مرد بود سال 60رفتم سربازی بعدازعملیات والفجر 1 ( سرباز لشگر 77 تیپ 2 بودم) گفتند بایستی تیپ شما برود منطقه ای درکردستان باقطار رفتم مراغه وازانجاباماشین رفتیم پادکان پسوه برای عملیات والفجر2تصرف پادگان حاج عمران عراق یکی ازاین روزهابود صیادشیرازی آمد برای سخنرانی ایشان گفت اگر پادگان حاج عمران زاتصزف کنید.به تمام شماها یک ماه مرخصی داده می‌شود آن زمان همه گفتند خالی می‌بندد بعد ازعملیات بتمام پرسنل یک ماه مرخصی داد وخیلی مزه داشت خداوند روحش را شاد کند واقعا واقعا یک مرد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
حسادت آقا، حسادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
خوب است که برخی از افراد نسلهای جوان بدانند که انقلاب ما به آسانی بدست نیامده و برای حفاظت از آن خون شریف ترین انسانها آنرا آبیاری کرده !!!!
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۲۲:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
درارتش شهدای زیادی داریم که درواقع مظلوم واقع شده اند مثل شهید بابایی وشهید یاشینی وشهید صیاد و........... درارتش هنوز هم مرسوم هست فیلمبرداری وعکسبرداری ممنوع هست واین فرماندها ن ودیگر فرماندهان شهید ارتش بدون حضوردوربین ایفای نقش میکردند هرلحظه با دوربین ایفای نقش نمیکردند وبرای همین هست نسل جدید ویا حتی نسل گذشته چیزی ازاین امرای شهید ارتش نمیدانند نهایت کاری که درحق شهید بابایی شد یک سریال بود بله شهدای ارتش بدون دوربین وبدون تبلیغات صداوسیما خدمت وایثارگری ورشادت تا شهادت صورت دادند روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
مرادبیک
۲۲:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
من ی خاطره ایی از این شهید بزگوار دارم من فیلم بردار بودم در ی حسینه در قرارگاه تاکتیکی کربلا ایشون داشتن سخنرانی میکردن هواپیمای دشمن اومد برای بمباران حسینه سقش ایرانیت بود اولین شلیک جلوی حسینه شد همه فرار کردن بیرون دومیش سقف حسینیه رو زد که کلا بلند شد منم خوابیده بودم کف زیر دوربین که روی سه پایه بود بلند شدم کسی نبود ولی صیاد همچنان پشت میکروفون ایستاده بود بدون زره ای ترس خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روح صیادشیرازی شاد و یادش ماندگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
درود خدا براین شهید والا مقام
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
جاودانه در تاریخ. ستاره درخشان ارتش . قهرمان ملی . صیاد قلبها . سپهبد شهید صیاد شیرازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
حدود یک سال بعد به جهت انتقام این سردار رشید اسلام، مقر این خائنان به مملکت و مردم توسط بیش از چند صد موشک سپاه پاسداران غیور در هم کوبیده شد و با تلفات بالا تاوان این جنایت را پس دادند بطوریکه دقیقا از همان زمان به بعد دیگر خبری از مسعود رجوی ملعون در هیچ جایی نشد اما این گروهک بدبخت به جهت حفظ آبروی نداشته و از دست نرفتن روحیه بقیه ملعونین و نپذیرفتن خفت، هرگز حاضر نشد تا به حال حتی خبر مرگ وی را در اثر بیماری اعلام کند. خاک بر سر حقیرشان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر مریم رجوی بی شرف . امیدواریم به زودی خبر مرگش را بشنویم .
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۲۰:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
بهتر است در مورد زنده ها حرف بزنید آنکه مرده ، مرده . اگر غیبت بگویید کارتان با ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
مرده واقعی تو و مائیم . برو و ایمانت را اصلاح کن که اگر با این جهالت از دنیا بروی , اون دنیا هم مستمری بگیر خواهی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
مرده امثال شما هستين كه اين همه داد شكم و سفره ميزنين در برابر مقام شهيد كه همه هستي شو بي منت داده ادب به خرج بدين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
تاریخ تکرار میکنه نه تو زنده‌ها امروزی کاری نمی‌کند
علی صیاد شیرازی تاریخی هست حیف است این مرد بزرگ هم پدرش ارتشی بوده هم خودش اینها جاویدان هستند نه زنده ها
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
ساکت شو بی خاصیت تا دیگه در مورد یک سرباز وقهرمان شهید اینجوری حرف نزنی وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی زنجانی
۱۲:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
اگر این بزرگواران نبودن که تو نمیتوانستی نفس بکشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
درودبرتمام شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
عبد الله
۲۰:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام علیکم چقدر خوب بود اگر از همکاری مجاهدین عراقی با شهید بزرگوار صیاد شیرازی در عملیات مرصاد یاد میکردید. در این عملیات بیشتر از ۱۵۰ نفر از مجاهدین عراقی شهید شدند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
بنم خدا
سلام ودرود خدا بر صیاد دل ها،او که در مواقع حساس در خطوط مقدم جبهه حضور داشت،در عملیات والفجر دو درمنطقه حاج عمران در دل کوه های صعب العبور از بالگرد به همراه دو محافظ برای هدایت نیروها بیرون پرید،با حضورش چقدر من روحیه گرفتم،روحش شاد،خوشا بحالش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
عزت و ذلت دست خداوند بزرگ است امروز بنی صدرها در چه وضعی هستند این مرد در کجاست، هر دو رفتند اما آن کجا و این کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روح شهید قرین رحمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام درود خدا، بر روح پاک ،سپهبد فرمانده شجاع ارتش اسلام شهید دلها صیاد شیرازی ،روحت شاد یادش گرامی باد،ملت و نظام اسلامی ایران مدیون رشادت های ایشان و دیگر فرماندهان ۸سال دفاع مقدس هستند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد خدا رحمت کنه به‌ همه کسی فرمانده نمی‌گویند او فرمانده این انقلاب و جنگ ایران و عراق سپهبد علی صیاد شیرازی بود بعد از سپهبدرستم فرخزاد سپهبد علی صیاد شیرازی هست خیلی دوستش داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد و یادش گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد
Switzerland
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
سال 60رفتم سربازی بعد ازآموزشی مارابه لشگر 77انتقال دادن زمان جنگ بود آن موقع شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش بود بعداز عملیات والفجر 1 تیپ مارا(تیپ 2 لشگر77) انتقالمان دادن به منطقه پادگان پسوه درکردستان قبل ازعملیات والفجر 2 درپادگان پسوه گفتن فرمانده نیروی زمینی می‌خواهد سخنرانی کند شهید صیادشیرازی آمد آنجا بعد ازسخنرانی گفتن اگر منطقه ایی زاکه می‌خواهیم گرفته شود من به شما قول می‌دهم به تمام شماها یک ماه مرخصی داده شود وبعد ازتصرف پادگان حاج عمران عراق این شهید بزگوار به تمام مایک ماه مرخصی داد خدا رحمتش کند واقعا مرد بود
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۸:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
یکی از مغزهای عالی در زمان جنگ به معنی واقعی کلمه بود
انگار برای این کار متولد شده بود واقعا درتک تک سلول های وجودش
این عنوان رو با شایستگی کامل یدک کشید
تنها نظامی عالی رتبه ایی هستش که با وجود اینکه من با سن کمم ندیدمش ولی وقتی عکسشو میبینم حس میکنم سالهاس میشناسمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد و یادش گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
همسر شهید صیاد فرموده اند : ایشان ( شهید صیاد) یک ماه قبل از شهادت , خواب دیده بودند که یکی از دوستانش که شهید بودند , آمده و ایشان را با خود برده بودند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
شهید صیادشیرازی , در عین حال اینکه یک نظامی بسیار زبده و شجاع و باجسارت بودند , مصداق بارز عبد صالح خدا و یک انسان عارف و زاهد و باتقوا بودند که در عشق ناب به خداوند باری تعالی , ذوب شده بودند و همین رمز اعتلای شخصیت معنوی ایشان و محبوبیت در قلوب پاک و مؤمن بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
چون بنی صدر مهره نفوذی آمریکا و انگلیس بود و خائنی بالفطره بود
سلام خدا بر شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
امیر مخلص و متواضع وفداکار روحش شاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
صیاد دلهابود که خدا صیدش کرد
محشوربه خوبان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روح امیر صیاد عزیز با حیدر کرارحضرت علی علیه السلام محشور باد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۵:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
چون: روح را صحبت ناجنس عذابیست الیم. یاران بهشت صحبت یاران همدم است / دیدار یار نامتناسب جهنم است. شهید صیاد سلطان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
هر وقت نگاهم به عکس شهید عزیز صیاد شیرازی می افتد بی اختیار مدت طولانی گریه می کنم شهدایی هستند که گذرزمان هرگز نمی تواند آنها را عقب زند و کهنه سازد که هر لحظه نو نو می شوند یکی از آنها شهید صیاد شیرازی هست .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
کاش برای ایشان ارزش قائل میشدید و دو نفر نگهبان یا بادیگار برای ایشان میگذاشتید. مرگ بر منافقین بی شرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
از خودی خوردیم.شهیدش کردن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
بعداز از دست دادن این چهرها تازه به هوش میاییم
-
دادرس
۱۴:۵۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام سپهبد- درخت این نظام با چه خونهایی آبیاری شده صیاد ها ، رجایی ها ، بهشتی ها ، باهنرها ، قرنی ها ، کشوری ها ، سلیمانی ها تهرانی مقدم ها و هزاران گل سرخ دیگر بعد این دشمنان ابله می خواند چند روزه آن را ساقط کنند در خواب هم این آرزو را نخواهید دید .
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد و یادش گرامی باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد
یکی از عناصر نیروی مخصوص ، شجاع و دلیر که با همرزمان خودش در کردستان و جنوب کشور زبانزد عام و خاص بود و خاری در چشم دشمنان کور دل
خداوند انتقام خون این عزیزان را خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
صیاد دلها . سلام بر امیر همیشه ماندگار صیاد شیرازی. سلام بر ارتش و ارتشیهای معزز .درود بر شرف ارتشی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
درود خدا بر ارتش قهرمان و سپاه جان برکف و نیروی انتظامی فداکار ، خداوند یار و یاور همه دلاورمردان حافظان امنیت کشور باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
شهدا را یا کنیم با ذکر صلوات
درود و سلام و رحمت خدا بر شهید صیاد شیرازی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
با سلام و درود بر روح پاک شهدای ۸سال دفاع مقدس و سربازان گمنام که برای کشور عزیز ایران جان خود را فدا کرده‌اند خصوصا شهید صیاد شیرازی و دیگر یارانش روحشان شاد و یادشان گرامی باشد ان‌شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
خس
۱۳:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
بعضی ها نبودنشون واقعا سخته ونبودشون احساس میشه .روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
مظلومانه زیست
مظلومانه جنگید
مظلومانه به شهادت رسید
این فقط و فقط هنر مردان خداست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
مظلومانه جنگید یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
چون ۵۰۰ نظامی رو به کشت داد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
نه خیر بیش از ۳۰۰۰ منافق رو به جهنم فرستاد امثال تو هم شانس آوردی و در سوراخ موش قایم شدی وگرنه تو هم فدای سرم میشدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
خفه .... در جنگ حلوا تقسیم نمیکنند . اونها هم کشته نشدند , بلکه به شهادت رسیدند . نعمتی که تو و امثال تو از درک و فهم ارزش آن , عاجزید . حالا تو که موندی تو این دنیا , چه ... کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
منظورت از500کشته نظامی چیه
Iran (Islamic Republic of)
روح اله دولاح
۱۳:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها درود خدا بر همه دلاورمندان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافقین کفار ومرگ بر مسعود رجوی و مریم رجویی زنده و جاویدان باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الله اکبر جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۱:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
به حق این شبهای قدر. مرگ بر مجاهدین خلق و آنها که میگویند: من یک مجاهد خلق هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
لایک
قشنگ ی راهپیمایی برگزار کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
درود و سلام بیکران بر روح پرفتوح و ملکوت نشین امیر سرافراز ارتش اسلام , سپهبد شهید صیاد شیرازی . ایشان صیاد قلوب پاک مؤمنین و شکارچی قهار منافقین خبیث بودند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام و درود بر چنین مردان خسته ناپذیر
خدایا ما را هم در چنین مسیری قرار بده
با شهادت رسیدن در راه خودت به همرزمان
برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحت شاد سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
صیاد دلها منظورته دیگه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
اگر در عملیات کربلای 4 , به توصیه شهید صیاد شیرازی که یک فرمانده و متخصص نظامی خبره و کارکشته بود , توجه میشد , اونهمه خسارت مادی و معنوی به کشور وارد نمیشد .
Iran (Islamic Republic of)
AHMADGOLBAZKHANIPOOR
۱۲:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
سلام. مگر شما در عملیات کربلای ۴ بودی که فرمایشات داری؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحشان شاد و یادشان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
روحش شاد همیشه جاودانه باشی ای شهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
شهید سپهبدصیادشیرازی , قطعا زبده ترین و خبره ترین فرمانده دوران دفاع مقدس بودند که هم در زمان دفاع مقدس و هم بعد از آن , مظلوم واقع شده و حق مطلب در خصوص شخصیت اخلاقی و خلاقیت و توانمندی نظامی ایشان , ادا نشده . ایشان در عملیاتهای مهم زمان جنگ , نقش کلیدی و تأثیر گذار داشته و بویژه در عملیات مرصاد که تحت فرماندهی ایشان به وقوع پیوست , در کمتر از سه روز , طومار منافقین جنایتکار که خبیث ترین دشمنان ملت شریف ایران اسلامی بوده و هستند را درهم پیچید و بیش از سه هزار نفر از این کفتارها و در واقع بیش از 90درصدشان , در آن عملیات به جهنم واصل شدند و باعث شد سازمان مخوف منافقین پس از آن و حتی تاکنون , نتواند کمر راست کند . خداوند ایشان را رحمت کند و ما را به ایشان و سایر شهدای معزز , ملحق گرداند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
یکی از اقدامات بسیار ارزنده و موثر ایشان در دوران دفاع مقدس , تلاش صادقانه و خاضعانه در راستای اتحاد ارتش و سپاه در آن زمان بود که پیروزیهای چشمگیری را برای ایران اسلامی در صحنه های نبرد حق علیه باطل , به ارمغان آورد . و پس از عملیات کربلای 5 که ایشان از صحنه نبرد به شورای عالی دفاع رفتند , اتفاقات تلخ زمان پایان جنگ رقم خورد و منجر به پذیرش قطعنامه 598 گردید که حضرت امام , آن را نوشیدن جام زهر تعبیر کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
خائنین و خدا ستیزان دارن دیس لایک و منفی میزنن , خدا لعنتشون کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
متأسفانه , رسانه ها و بویژه صدا و سیما , در خصوص این شهید عزیز و والامقام کم لطفی میکنند و در معرفی خصوصیات ارزشمند و خدمات امیرسرافراز ارتش اسلام , سپهبد شهید علی صیاد شیرازی , که خود را سرباز کوچک اسلام میدانست , کوتاهی میکنند . بین شهدا فرق نگذارید !!!
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسن نصیرپور
۰۱:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
هشترود.خ.محلاتی کوچه 3 پ11 جانبازشیمیایی
روحش شاد یادش گرامی با شهدای کربلا محشورشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
چقدر خاکی و مخلص واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحت شاد ویادت تا ابد جاودانه باد.صیاد دلها.عزیز دل ما.راهت پر رهرو باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحت شاد ویادت تا ابد جاودانه باد.صیاد دلها.عزیز دل ما.راهت پر رهرو باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
روحت شاد ویادت تا ابد جاودانه باد.صیاد دلها.عزیز دل ما.راهت پر رهرو باد.
آخرین اخبار