لزوم راه اندازی کمیته تحقق شعار سال در استان و کشور

فرماندار کوهبنان گفت: کمیته تحقق شعار سال در شورای اداری، کمیسیون کارگری و کمیته رفع موانع تولید و اشتغال این شهرستان فعال می‌شود.

جلسه کارگروه اشتغال، کار آفرینی و رفع موانع تولید کوهبنان در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 مجید توکلی، فرماندار کوهبنان  در این نشست گفت: کمیته تحقق شعار سال در شورای اداری، کمیسیون کارگری، کمیته رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان فعال می‌شود تا شعار سال در عمل محقق شود.

او خواستار راه اندازی کمیته تحقق شعار سال در سطح استان و کشور در ۳ حوزه یاد شده شد.

 توکلی بیان داشت: اخذ پروانه برای گرفتن وام‌های اشتغال زایی و قانون‌مند کردن وام‌های پرداختی از سوی بنیاد علوی و برکت بایستی با همکاری بانک‌ها برای جلوگیری از افزایش تورم مورد توجه باشد.

او افزود: حوزه اشتغال در شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و  تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌ها را برای حفظ و افزایش اشتغال و رونق تولید در مسیر قابلیت‌ها و مزیت نسبی منطقه فعال کنیم.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ۲ حوزه حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید و مانع زدایی اقداماتی در دستور کار قرار داده است که با همکاری اعضای ستاد و سایر دستگاه‌های اجرایی، موانع و مشکلات موجود را شناسایی و پیگیری‌های لازم برای برطرف شدن مشکلات و همچنین زمینه تحقق اهداف جهش رونق تولید و نمایان شدن آثار آن در فضای اقتصادی و اجتماعی فراهم می‌کند.

او افزود: نهادینه کردن فرهنگ توزیع اعتبارات و نظارت بر اعطای تسهیلات اعطایی در بحث اشتغال زایی باعث جلوگیری از موازی کاری در بحث اعطای تسهیلات می‌شود و در کاهش نرخ بیکاری شهرستان موثر است.

حسین قاسمی، نماینده بنیاد علوی نیز در این مراسم از پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیونی حدود چهار و نیم میلیارد تومان در بانک صادرات و ۱۵ میلیارد تومان در بانک رفاه خبر داد.

او افزود: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب خصوصی و تکلیفی در بانک سپه پرداخت داشتیم.

قاسمی تصریح کرد: به ۴ نفر از سربازانی که دوره مهارت و کارآموزی را طی کرده اند حدود ۶۰۰ میلیون تومان وام اشتغال زایی پرداخت شده است.

رئیس بانک سپه کوهبنان افزود: در بحث اشتغال بسیج سازندگی ۳۶ نفر تشکیل پرونده دادند و در بحث نصب پنل‌های خورشیدی ۹ نفر معرفی شدند که پرونده تشکیل و قرارداد امضا شده و تسهیلات پرداخت خواهد شد.

در ادامه نماینده بانک ملی کوهبنان گفت: در بانک ملی به ۱۲۲ نفر از معرفی شدگان بنیاد برکت تسهیلات پرداخت شده است.

او تصریح کرد: در بحث اشتغال کمیته امداد ۱۴ نفر معرفی داشته که به ۱۳ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

در ادامه روسای ادارات کار، صنعت و معدن، رئیس بانک ملت، رئیس بانک صادرات پابدانا، نمایندگان بنیاد علوی و برکت از پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال گزارش دادند.

در پایان این جلسه پرونده متقاضیان تسهیلات اشتغال‌پایدار روستایی و مشاغل خانگی، مشکلات تعدادی از واحد‌های تولیدی و طرح‌های واصله از دستگاه‌های اجرایی به کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید مورد بحث و بررسی و پیگیری قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.