۶ میلیون هکتار اراضی کشور زیر کشت گندم رفت

مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: امسال ۵ میلیون و ۹۰۴ هزار هکتار از اراضی کشور، زیر کشت گندم دیم و گندم آبی رفته است.

آقای سید سعید راد با بیان اینکه جهت گیری و هدف گذاری برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۲ حرکت در مسیر به حداقل رساندن وابستگی به واردات و تحقق خودکفایی در زمینه تولید گندم است، گفت: رشد تولید و خرید گندم از محل منابع داخلی که به عنوان اصلی ترین کالای اساسی کشور، بالاترین سهم و بیشترین نقش را در سفره خانوارها دارد، در اولویت اقدامات خود قرار داده ایم.

او با تاکید بر اینکه محوریت برنامه ریزی در سال زراعی جاری تولید و خرید گندم مورد نیاز برای تامین آرد و تهیه سفره ۸۵ میلیون ایرانی در داخل کشور است، افزود: براین اساس امسال ۵ میلیون و ۹۰۴ هزارهکتار از اراصی کشور زیر کشت گندم دیم و آبی رفته است.

راد با اشاره به اینکه افزایش تولید گندم به خودکفایی در زمینه تامین‌این محصول راهبردی کمک‌می کند، گفت: این‌موضوع منجر به افزایش درآمد کشاورزان شده و همواره به معیشت آنها کمک‌می کند.

مدیرعامل بازرگانی دولتی ادامه داد: در سال زراعی جاری، الگوی کشت قراردادی را با هدف افزایش تولید در دستور کار خود قرار داده ایم، در بیش از یک میلیون و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور نسبت به کشت گندم به صورت قراردادی اقدام شده است.

او با تاکید بر تامین و تکمیل ذخایر استراتژیک گندم کشور گفت: علاوه بر خرید این محصول راهبردی از کشاورزان نسبت به ورود آن اقدام‌می کنیم که براین اساس نخستین محموله بزرگ گندم خارجی به وزن ۶۴ هزارتن هفته گذشته از طریق بندر شهید رجایی استان هرمزگان وارد کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار