اضافه شدن ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی گرگان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان از اضافه شدن ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی گرگان خبر داد.

داود گیلک گفت: با بهره برداری از یک حلقه چاه فتح باغ ۱ در شهرستان گرگان، ۱۸ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی شهر گرگان اضافه شد که این حلقه چاه با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان و عمق ۱۵۰ متر و دبی ۱۸ لیتر بر ثانیه یکی از چاه‌هایی است که در طرح آبرسانی شهر گرگان وارد مدار شده است.

 گیلک افزود: ۱۸۱ میلیون متر مکعب نیاز آبی شرب ما در استان در افق طرح است که اگر ۷۴ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی و ۷۰ میلیون متر مکعب از آب سطحی تامین شود، باز هم ۳۷ میلیون متر مکعب کمبود نیاز آبی وجود دارد.

او گفت:باید طبق طرح جامع از شیرین سازی از دریا تامین شود که آب و فاضلاب کشور و استان در حال پیگیری این طرح است.

گیلک گفت:در شهر گرگان نیز در افق طرح ۴۶ میلیون متر مکعب نیاز آبی دارد که از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و کمبود آن باید از شیرین سازی تامین شود.

غلامی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان نیز گفت: مطالعات منابع تامین و مطالعات توزیع شبکه طی این سال‌ها گرگان را از بن بست توزیع نجات داد و در حال حاضر اگر در مخازن ما آب وجود داشته باشد در زمان پیک ما کمبود آب نداریم.

غلامی افزود: تاسیسات ما هم طی این سال‌ها در بحث مخازن ۲ برابر شده است و ظرفیت توزیع در شهر گرگان از یک هزار و ۱۰۰ لیتر در سال ۸۵ به ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است و این باید در سال ۱۴۱۵ به ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه برسد که از هم اکنون باید روی شبکه اصلی داخل شهر ور وی تاسیسات و مخازن که ظرفیت سازی برای آن زمان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.