۵ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی

در آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی گیلان، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در گیلان از یک به ۵ شهرستان افزایش یافت.

بر این اساس از ۱۷ شهرستان گیلان؛ ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

طبق آخرین ارزیابی؛ شهرستان‌های ماسال، بندر انزلی، لاهیجان و سیاهکل از رنگ‌بندی زرد کرونایی خارج شدند و به رنگ نارنجی در آمده اند، به علاوه اینکه آستانه اشرفیه هم مانند هفته گذشته در وضعیت نارنجی باقی ماند.

شهرستان‌های املش و تالش نیز از رنگ آبی کرونا خارج شده و در رنگ بندی زرد قرار گرفتند، رشت، خمام، رودسر، لنگرود، رودبار، شفت، صومعه‌سرا، فومن و رضوانشهر هم همچنان در رنگ بندی زرد قرار گرفتند.

این ارزیابی نشان می‌دهد؛ فقط شهرستان آستارا در گیلان در لیست شهرستان‌های آبی قرار دارد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی نیست.

در تعریف رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها آمده است:

وضعیت قرمز: خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی: پرخطر، وضعیت زرد: خطر متوسط و وضعیت آبی: کم خطر.

بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها است.

منبع: ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.