۱۱ ایستگاه دریایی خوزستان پذیرای حدود ۳۵۵ هزار گردشگر دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام رسمی پایان سفر‌ها و گردشگری دریایی نوروزی در استان گفت: از اواخر اسفند لغایت ۱۷ فروردین ماه امسال، نزدیک به ۳۵۵ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز استان خوزستان گردشگری دریایی ایمن را تجربه کردند.

بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: به دنبال استقبال چشمگیر مهمانان و مسافران نوروزی از امکانات و بستر‌های مهیا و ایمن در گردشگاه‌های دریایی استان خوزستان که با اتخاذ تمهیدات مدیریتی و اقدامات اجرایی لازم برای ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی و تسهیل بهره‌مندی از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان فراهم شده بود، ۳۵۴ هزار و ۸۸۰ نفر با استفاده از ٢ فروند کشتی تفریحی، یک فروند بارج، ٧ فروند موتور لنج و ١۴٢ فروند قایق در ١١ ایستگاه دریایی مجاز در سطح استان خوزستان تردد کردند.

او با بیان اینکه بیش از ۲۵۶ هزار نفر از کاروانیان راهیان نور از یادمان اروند در شهرستان آبادان بازدید کرده‌اند، گفت: ۴۸ هزار و ۳۰۲ نفر از گردشگران نیز از اسکله‌های شماره یک تا چهار و جزیره مینو در شهرستان خرمشهر بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تعداد گردشگران در شهرستان بندرماهشهر را نزدیک به ۳۸ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: گردشگران در این شهرستان از پارک ساحلی مجیدیه، اسکله خور سمایلی، پارک ساحلی شهر بندرامام خمینی (ره) و اسکله مجتمع بندری امام خمینی (ره) تحت شرایط ایمن به گردشگری دریایی پرداخته‌اند.

آقائی همچنین اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه دریایی مجاز و ایمن خوزستان در تعطیلات نورزی عنوان کرد که در آن بیش از ١٢ هزار نفر از هموطنان از جاذبه‌های دریایی این منطقه بهره‌مند شدند.

او اظهار امیدواری کرد با توجه به توانمندی‌ها، ظرفیت‌های قابل توجه دریایی و هم‌افزایی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط شاهد برقراری گردشگری دریایی در تمام روز‌های سال باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان برقراری گردشگری دریایی ایمن و بدون حادثه را از ویژگی‌های متمایز گردشگری دریایی امسال عنوان کرد که با انجام اقداماتی نظیر تعیین محدوده ایمن تردد برای کلیه شناور‌ها در ایستگاه‌های معرفی شده، استقرار تیم‌های نظارتی به صورت مستمر در محل ایستگاه‌های مصوب، استقرار شناور‌های ناجی در کلیه ایستگاه‌ها، آماده به‌کاری تیم واکنش سریع برای شرایط اضطرار در نقاط گردشگری دریایی، اطلاع‌رسانی محیطی با نصب بنر و راهنما در معابر، مسیر‌ها و ایستگاه‌های گردشگری، و توزیع ۱۲۰۰ جلیقه در ایستگاه‌های معرفی شده عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار