یادی از اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی

یادواره شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی همزمان با پنجمین سالگرد شهادتش در امام زاده سیدنا الحسین نهبندان برگزار شد.

سردار رضوی از همرزمان سردار شهید سلیمانی و شهید بصیری پور در یادواره اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی گفت: شهدای مدافع حرم در دهه ۱۳۹۰ از دنیا دل کندند و به جنگ دشمن رفتند.

او افزود: با رشادت شهدای مدافع حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، ریشه داعش کنده شد و این مسیر تاریک تکفیری از کره زمین حذف شد چرا این شهدای مدافع حرم بودند که در جنگ با داعش از نان گذشتند و جان دادند.

سردار رضوی با یادی از شهدای جبهه مقاومت بیان کرد: در این ۴۴ سالی که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این سال‌ها هر زمان که به فرامین امامین انقلاب عمل کردیم همیشه به پیروزی وعاقبت بخیری رسیدیم و هر زمانی که کوتاهی کردیم و از مسیر خارج شدیم برای ما سرشکستگی و پشیمانی به همراه داشت.

او تأکید کرد: رهبرمعظم انقلاب تأکید به جهاد تبیین کردند و اگر افتخارات این سال‌های انقلاب و زندگی شهدای حریم انقلاب را روایت نکنیم دشمنان ما به نفع خودشان حقایق را مصادره و جای جلاد و شهید را عوض خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


سردار رضوی با اشاره به جهاد تبیین افزود: امروز اکثر امت اسلامی به اهمیت جایگاه شهدای مدافع حرم پی‌برده‌اند و هر جا هم مشکلی وجود دارد به دلیل ضعف ما در جهاد تبیین و روایت این حماسه‌های عظیم در جبهه مقاومت است.

در حاشیه‌ی این مراسم پرچم متبرک حرم مطهر رضوی وارد محل برگزاری یادواره شد.

همچنین در این مراسم برادر شهید مدافع حرم مرتضی بصیری پور به بیان خاطراتی از شخصیت شهید پرداخت و تعدادی از دانش آموزان اقدام به نقاشی چهره شهید بصیری پور کردند.

شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی متولد اسلام آباد بخش سرداران شهرستان نهبندان بود.

او ۲۱ اسفند سال ۹۶ با هدف سرباز مدافع حرم عازم سوریه شد و یک ماه بعد ۲۰ فروردین سال ۹۷ در منطقه تیفور سوریه بر اثر حمله رژیم غاصب صهیونیستی به فیض عظیم شهادت نائل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.