هشدار یونیفل درباره آغاز یک «تنش جدی» در منطقه

نیروی صلح بان سازمان ملل (یونیفل) با اشاره به تحولات اخیر نوار غزه و جنوب لبنان نسبت به آغاز تنش جدی در منطقه هشدار داد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان ونوار غزه، نیروی صلح بان سازمان ملل (یونیفل) درباره آغاز یک تنش جدی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش النشره، به دنبال حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان و نوار غزه در بامداد جمعه، نیروی صلح بان سازمان ملل در لبنان درباره یک تنش جدی در این منطقه هشدار داد.

این نیرو در بیانیه‌ای گفت: اقدامات ۲۴ ساعت گذشته خطرناک است و خطر افزایش یک تنش جدی را به دنبال دارد. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که همه اقدامات تنش آمیز خود را در خط آبی متوقف کنند.

«آدرولدو لوآرز» رئیس یونیفل و فرمانده این نیرو‌ها در حال رایزنی با مقامات هر دو طرف خط آبی است. در بیانیه نیروی صلح بان سازمان ملل تایید شده است که هر دو طرف گفته‌اند که به دنبال جنگ نیستند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به سه هدف در لبنان و ۱۰ هدف در غزه حمله کردیم و مجموعا ۵۰ تن بمب روی نوار غزه ریخته شده است.

این مقام صهیونیست با تایید اینکه ۴۴ موشک از شب گذشته از غزه شلیک به سمت شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک شد، مدعی شد: ۲۹ فروند از این راکت‌ها را رهگیری کرده و درحال ارزیابی مداوم وضعیت میدانی هستیم و براساس آن حملات به اهداف حماس در غزه و لبنان را ادامه می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار