برگزاری جشن تکریم روزه اولی‌ها در استان قزوین

جشن بزرگ ضیافت الهی، ویژه دختران روزه اولی، همزمان با میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد .

جشن بزرگ ضیافت الهی، ویژه دختران روزه اولی، همزمان با میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع)  با حضور بیش از ۸۰۰ دانش آموز دختر قزوینی برگزار شد.

مسوول تعلیم و تربیت صالحین سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در این آیین، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای دست یافتن به خداشناسی و خودشناسی بیشتر دانست و گفت: این جشن با هدف تشویق و تکریم دانش آموزان دختر که با صبر و ایمان روزه‌دار بوده‌اند و اصول تکلیف دینی خود را به نحوی شایسته به جا آورده‌اند، برگزار شد.

حجت الاسلام محمد غلامی با بیان اینکه روزه اولی‌ها در این ماه مبارک میهمانان ویژه خداوند متعال هستند، افزود: بسیار خوشحالم که در میان روزه اولی‌ها هستیم و به مهمانی خدا دعوت شدیم و بهار قرآن و طبیعت را جشن می‌گیریم. یکی از مهمترین راه‌های عبودیت و بندگی خداوند متعال، روزه گرفتن است.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی نظیر جشن روزه اولی‌ها راهکار مناسبی برای ایجاد نشاط، شادابی و تشویق دانش‌آموزان به انجام مبانی دینی است.

به گفته وی، برپایی این آیین علاوه بر خاطره‌ای ماندگار برای روزه اولی‌ها، منجر به تشویق آن‌ها برای توجه به انجام احکام دینی و آشنایی با مسائل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان می‌شود.

وی تاکید کرد: آماده سازی فکری دانش آموزان برای آغاز اولین سال از تکلیف روزه داری و ادامه آن در طول سال‌های زندگی بر اساس آیین دین مبین اسلام است.

تلاوت آیات قرآن کریم توسط استاد و قاری بین المللی استاد حمید شاکرنژاد و خواندن سرود جمعی دانش‌آموزان و همچنین قرائت جمعی عهدنامه دانش آموزان با خدا برای بندگی و بنای زندگی از سنین کودکی بر اساس دین مبین اسلام زینت بخش این آیین محفل بود.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب ها: روزه اولی ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار