ساماندهی جمع آوری پسماند در بخش مرکزی قزوین

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین از ساماندهی جمع آوری پسماند در این بخش بدنبال درخواست‌های مردمی خبر داد و گفت: نظارت‌ها جهت افزایش بهره وری پیمانکار فعلی در این رابطه تشدید یافته است.

احمد جوانمردی بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت: با توجه به جمعیت و وسعت قابل توجه بخش مرکزی قزوین، مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند به معضل تبدیل شود، نابه سامانی در جمع آوری پسماند روستایی است که در سال‌های گذشته به دلیل نبود نظارت‌ها و ضعف پیمانکار در برخی از روستا‌ها مشکل ایجاد کرده و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

بخشدار مرکزی قزوین اضافه کرد: در همین راستا و برای حل این مشکل نشست‌های مستمر برای بهبود وضعیت و برآورد دقیق از حجم تولیدی زباله در روستا‌ها برگزار شد و بازدید‌های میدانی نیز از بخش صورت گرفت و مقرر شد تا جمع آوری پسماند و زباله در روستا‌های مشکل دار سامان یابد.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مورد اعتراض اهالی و دهیاران نیز قرار داشت، نظافت معابر و جداول بود که به دلیل گستردگی روستا‌ها و کمبود نیرو‌ی انسانی پیمانکار مربوطه وضعیت مطلوبی ندارد که برای حل این مشکل نیز تدابیری اتخاذ شده است.

جوانمردی با بیان اینکه جمع آوری پسماند در بخش مرکزی توسط پیمانکار بخش خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: در قرارداد جدید پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت در نظر گرفته شده و مراحل اداری شناسایی پیمانکار از طریق آگهی مزایده نیز انجام شده است.

رصد فعالیت دهیاران در ایام نوروز

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین از رصد فعالیت دهیاران برای خدمات دهی مطلوب به روستاییان و مسافران در نوروز خبر داد و اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران نوروزی فهرست کشیک دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش تنظیم شد تا مجموعه مدیریت روستایی این بخش جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز آمادگی کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، دهیاران روستا‌های بخش که در مسیر ارتباطی مناطق گردشگری استان قرار داشتند نیز نسبت به احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، آماده سازی فضای سبز، آماده سازی مساجد و مکان‌های اضطراری جهت اسکان احتمالی مسافران تعیین شده اقدام کردند.

جوانمردی بیان کرد: با توجه به مسافر پذیر بودن بخش و افزایش حجم زباله در ایام نوروز پیش‌تر به پیمانکار مربوطه تذکر داده شد تا نسبت به افزایش تجهیزات برای جمع آوری پسماند در این ایام اقدام نماید که با تدابیر اتخاذ شده نوروز بدون دغدغه را پشت سر گذاشتیم.

بخش مرکزی شهرستان قزوین با بیش از ۵۷ روستا و آبادی و دو شهر بزرگ‌ترین بخش استان قزوین می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.