برای اولین بار؛

طرح سوکوگرام در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: اولین بسته‌های کتاب نابینایان از طریق طرح سوکوگرام به صورت رایگان در داخل استان ارسال شد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار در استان طرحی را اجرایی کردیم که به موجب آن همه روشندلان استان می‌توانند مرسولات پستی خود را از مبدأ کتابخانه یا به مقصد کتابخانه رایگان دریافت و ارسال کنند.

او افزود: در مرحله نخست رایزنی‌هایی با اداره پست انجام شد و سپس با نمایندگی انجمن نابینایان ایران هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا مهر رسمی آن انجمن دریافت و تحویل نماینده آن‌ها در استان که کتابدار ما در کتابخانه محمدتقی کریمپور بود، شد.

حاجی بیان کرد: پس از آن اقدام به شناسایی روشندلان عزیز استان کردیم و اینک مفتخریم که اعلام کنیم در سال جدید و به برکت ماه رمضان بسته‌های پستی این عزیزان با محتوای کتاب به درب خانه آن‌ها رایگان تحویل شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: جهت ارائه خدمات بهتر به نابینایان و کم بینایان پارسال یک کتابدار روشندل استخدام و در کتابخانه محمدتقی کریمپور واقع در محله کاظمیه شروع به کار کرده است.

او اظهار کرد: بخش تخصصی نابینایان در مرکز استان تجهیز و تکمیل شده و این بخش با برخورداری از کتابدار روشندل، دستگاه‌های تخصصی مرتبط با روشندلان و ده‌ها کتاب بریل در خدمت جامعه نابینا و کم بینای استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.