حقانی:

آمریکا از طالبان حمایت می کرد

انس حقانی، عضو برجسته طالبان در مستند «امریکا و طالبان» گفت امریکا برای پدر او جلال‌الدین حقانی پیشنهاد کرده بود که در این کشور پناهندگی بدهد و زندگی راحتی داشته باشد.

انس حقانی، عضو برجسته طالبان در مستند «امریکا و طالبان» گفت پدرش جلال‌الدین حقانی بنیانگذار شبکه حقانی و از اعضای برجسته طالبان بود که پس از طی بیماری طولانی، در سال ۱۳۹۴ فوت کرد.

قسمت نخست این مستند به چگونگی به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان پرداخته است. در این قسمت با شماری از مقامات ارشد طالبان، جنرال‌های امریکایی و کارشناسان مسایل افغانستان مصاحبه شده است.

دو قسمت دیگر این مستند در روزهای آینده پخش خواهد شد.

در بخشی از این مستند که به تاریخ فعالیت شبکه حقانی اشاره می‌شود، انس حقانی اعلام کرده است امریکا به پدر او پیشنهاد پناهندگی داده بود، اما پدرش این پیشنهاد را نپذیرفته بود.

انس حقانی و سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان فرزندان جلال‌الدین حقانی هستند و وی عضو حزب اسلامی به رهبری مولوی یونس خالص بود.

یونس خالص از رهبران بانفوذ جهادی افغانستان بود که با جمعی از دیگر رهبران مجاهدین در سال ۱۹۸۸به امریکا رفت و با رونالد ریگان، رئیس‌جمهور اسبق امریکا دیدار کردند.

شبکه حقانی بخشی از گروه طالبان است که در دو دهه گذشته حملات مرگبار انتحاری را در بخش‌های مختلف افغانستان به ویژه در کابل انجام داده است. علاوه بر نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی افغانستان، هزاران غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.