سیستان و بلوچستان با کمبود ذخایر خونی مواجه است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل افزایش مسافرت‌ها، شروع ماه مبارک رمضان و کاهش مراجعات این استان با کمبود ذخایر خونی مواجه است.

ابوالحسن صفدری   اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۸۰۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که یک‌هزار و ۴۴۶ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: ۲۴۵ نفر از این تعداد برای اولین بار موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان ۸۴ نفر زن و یک‌هزار و ۳۶۲ نفر مرد بودند.

وی تصریح کرد: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی سیستان و بلوچستان ۱۳ هزارو ۴۷ واحد خون و فرآورده خونی است.

صفدری گفت: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای سال تاکنون پنج هزارو ۹۸۳ واحد خون و فرآورده‌ها، چهار هزارو ۸۲۶ واحد گلبول قرمز، ۷۱۱ پلاکت و ۵۲۶ واحد فرآورده‌های پلاسمایی بوده است.

وی افزود: در این مدت سه هزار و ۱۷۴ واحد گلبول قرمز متراکم جهت جبران کمبود خون سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی موجود استان ۵۷ درصد خون‌های اهدایی را مصرف می‌کنند.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار