توپ عظیم‌الجثه صدام و دانشمندی که به خاطرش کشته شد+ عکس

جرالد بول مخترع کانادایی از و برترین کارشناسان توپخانه در جهان بود، که ترور شد و در نتیجه پروژه ساخت ابَر توپ صدام ناتمام ماند.

جرالد بول دانشمند جاه‌طلبی بود که می‌خواست توپی با توانایی پرتاب ماهواره به فضا بسازد. هدف بول و همکارانش در این پروژه استفاده از سلاح‌های تغییریافته ارتش برای شلیک کاوشگر‌های هواشناسی به مدار‌های پایین بود.

آغاز جنگ ویتنام سنگ بزرگی سر راه پژوهش‌های بول که با بودجه دولتی تامین می‌شد، گذاشت و هنگامی که بودجه تحقیقاتش در آمریکا قطع شد، دنبال تامین هزینه‌های پژوهش خود رفت. مسیری که او را به عراق و صدام حسین رساند.

او در دهه ۸۰ پیشنهاد ساخت ابَر توپ خود را به عراقی‌ها پیشنهاد کرد و با موافقت آن‌ها بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری برای آن دریافت کرد. پروژه ساخت ابَر توپ بابیلون نام گرفت که شامل ساخت سه توپ با کالیبر‌های عجیب و غریب بود. دو توپ بزرگ ۱۰۰۰ میلی‌متری و یک توپ کوچک‌تر با کالیبر ۳۵۰ میلی‌متری.

توپ عظیم‌الجثه صدام

البته بول هیچگاه نتوانست پروژه بلندپروازانه خود را به سرانجام برساند چرا که سال بعد در ۲۲ مارس ۱۹۹۰، هنگام ورود به آپارتمان خود در بروکسل، با سه گلوله از پشت و دو بار از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
حتما طرحش در امریکا موجود بوده است به عبارتی توسط امریکا دزدیده شده است آمریکا حتما در قتلش دست داشته است شیطان بزرگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۱۲:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
کاش همین سرنوشت سر مخترعان سلاح هسته‌ای اوپنهایمر ودیگران میومد و ازش برسر مردمان ژاپن استفاده نمیشد ودیگرتهدیداتی که برسرجامعه جهانی وجوددارد.باوجودسلاح های کشتار جمعی که جهان درآرامشی قبل از طوفان قرار دارد ودرانتظار جرقه ای ازیک قسمت از کره خاکی است که پایان دنیا سرانجام آن خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
شما واقعا ساده ین اگه مخترع سلاح هسته ی به کشوردیگه میداد دانش شو توسط امریکا به قتل میرسید
آخرین اخبار