کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پرداخت سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی فردی که با ترفند پرداخت سود سهام عدالت از مردم کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی مراجعه یک شهروند کرمانی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز یک میلیارد ریال وجه از حساب وی، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت مواجه شده و برای ثبت نام و دریافت سود این سهام به درگاه پرداخت بانکی جعلی هدایت می‌شود و از این طریق اطلاعات بانکی وی به سرقت رفته و طرف کلاهبردار اقدام به برداشت غیرمجاز یک میلیارد ریال از حساب وی می‌کند.

سرهنگ رضایی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده، متهم دخیل در این کلاهبرداری را شناسایی و پرونده را جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی دادند که در این رابطه تاکید می‌شود: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبل‌تر توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد.

سرهنگ رضایی گفت: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می‌شود، توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

برچسب ها: پلیس فتا ، سهام عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۴:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
الان چکار کنم کارتمو خالی کرده
آخرین اخبار