مکرون در سفری رسمی وارد پکن شد+ فیلم

رئیس‌جمهور فرانسه سفری سه روزه امروز چهارشنبه وارد پکن شد.

رسانه‌های دولتی فرانسه گزارش دادند، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه برای یک سفر دولتی سه روزه وارد پکن شد. مکرون در راس هیئت بزرگی است که تا پنجشنبه در پکن خواهد ماند و بعد به گوانگژو خواهد رفت.

براساس آناتولی، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتر نوشت: رئیس‌جمهور شی جین پینگ با او (امانوئل مکرون) برای ترسیم مسیر روابط چین و فرانسه و تبادل نظر در مورد مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد.

روزنامه فرانسوی لوپوینت به نقل از دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که مکرون قصد دارد شی جین پینگ را برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین ترغیب کند. مکرون همچنین با لی چیانگ، نخست وزیر چین و ژائو لجی، رئیس کنگره ملی خلق (NPC) دیدار خواهد کرد. حجم تجارت چین و فرانسه در سال گذشته به بیش از ۷۴ میلیارد دلار رسیده است.

لو شای، سفیر چین در فرانسه گفت: ژان پیر رافارن، نخست وزیر سابق فرانسه، لوران فابیوس، رئیس شورای قانون اساسی فرانسه، وزرا، قانونگذاران و بیش از ۶۰ رهبر شرکت‌های بزرگ مکرون را در سومین سفر وی به چین همراهی خواهند کرد.

بنا بر گزارش ها، ژان میشل ژار، موسیقیدان فرانسوی و ژان ژاک آنود، کارگردان سینما نیز مکرون را برای جنبه فرهنگی این دیدار همراهی می‌کنند. او همچنین قرار است از شهر گوانگژو در جنوب شرقی استان گوانگدونگ بازدید کند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز قرار است در نزدیکی همین تاریخ‌ یک سفر رسمی به چین داشته باشد و همچنین به طور جداگانه با رئیس‌جمهور چین  دیدار خواهد کرد. امسال بیستمین سالگرد مشارکت راهبردی جامع چین و اتحادیه اروپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار