اصفهانی‌ها میهمان سفره کرم امام حسن (ع)

اصفهانی ها در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) همانند سال های قبل میهمان سفره کرم ایشان هستند.

رضا نادرالاصلی مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان گفت: طرح سفره کرم امام حسن (ع) حدود ۳۴ سال قبل در اصفهان به همت جمعی از شیفتگان کریم اهل بیت (ع) با مشارکت ۳ نانوایی در ۳ منطقه شهر آغاز شد.

او انگیزه این افراد را ترویج نام امام و یاد امام حسن مجتبی (ع) بیان و اضافه کرد: با توجه به اینکه در مدینه معمولا در خانه ایشان باز و سفره کرم‌شان برای همگان پهن بود، بر همین اساس تصمیم گرفتیم نان توزیع کنیم.

مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: به مرور این طرح گسترش یافت و امسال بیش از ۶۴ شهرستان، شهر و روستا و حتی در دیگر استان‌ها نیز سفره کرم امام حسن (ع) در شب میلاد ایشان گسترده می‌شود.

به گفته نادرالاصلی، در برخی از سال‌ها این طرح در برخی کشور‌ها مانند عراق و افغانستان هم اجرا شده است.

او گفت: برآوردمان این است که در استان حدود هزار و ۵۰۰ نانوایی مشارکت کنند که اگر به‌طور متوسط هرکدام حدود ۲ هزار نان پخت کنند حدود ۳ میلیون قرص نان توزیع خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) با اعلام اینکه علاوه بر طرح مذکور ۳٠ تا ۸٠ هزار نان با کیفیت بالا بسته‌بندی و در بیشتر بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و زندان‌ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: همچنین از سال گذشته تعدادی نانوایی سیار در حدود ۱۵ نقطه پرتردد شهر اصفهان مانند پل بزرگمهر، میدان آزادی، چهارباغ و میدان احمدآباد مستقر می‌شوند و نان صلواتی توزیع می‌کنند.

نادرالاصلی یادآور شد: خیران می‌توانند برای مشارکت در این طرح مبلغ مورد نظر را به شماره کارت‌های مجموعه واریز کنند، همچنین اگر شخصی تمایل داشته باشد می‌تواند نانوایی محله خود را پوشش دهد که پارچه و ریسه‌ها را برای او ارسال خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.