کاهش ۶ درصدی حجم ذخایر آبی سد‌های استان اردبیل

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ذخایر آب در پشت سد‌های این استان ۶ درصد کاهش یافته است.

حمید فضایلی گفت: میزان حجم ذخیره آبی سدهای استان ۴۰۰ میلیون مترمکعب برآورد شده که این میزان هم‌اکنون به ۱۲۸ میلیون مترمکعب رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۳۶ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان جمع شده بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می گوید: از ابتدای سال آبی جاری ۹۲ میلیون مترمکعب آب به مخزن سدهای استان اضافه شده ، در حالی که این آمار در مدت مشابه پارسال حدود ۱۱۵ میلیون مترمکعب بود که ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او با اشاره به آخرین وضعیت سد یامچی به عنوان تامین کننده آب آشامیدنی اردبیل گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد یامچی در حال حاضر ۲۷.۴ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: میزان بارش‌ در استان نسبت به بلندمدت نیز ۳۶ درصد کاهش یافته و ضرورت دارد صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

او با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی آورد رودخانه‌های استان اردبیل می گوید: آورد رودخانه‌های دره رود، بالیخلوچای، قره سو و فیروزآباد چای به عنوان چهار رودخانه مهم استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۶۳ درصد کاهش یافته است.

فضایلی با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت بحران آب آشامیدنی استان با هدف تامین آب مطمئن و پایدار گفت: برای گذر از بحران کم‌آبی و چالش پیش رو شهروندان باید در مصارف آب آشامیدنی، بهداشت و کشاورزی توجه ویژه‌ داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.