کلاه‌برداری با ارسال پیامک تکمیل فرم دریافت سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتای اصفهان درخصوص پیام‌هایی در فضای مجازی تحت عنوان «تکمیل فرم برای دریافت سود سهام عدالت»، هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای سود سهام عدالت به شهروندان، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی، اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان کنند.

او افزود: کلاهبرداران با ارسال پیام از طریق پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربران را فریب و از تکمیل ظرفیت درخواست واجدان شرایط خبر می‌دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان «ثبت اطلاعات واجدین شرایط» است و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان در فرآیند ثبت‌نام و امور مربوط به سهام عدالت فقط به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و از ورود به لینک‌ها و سامانه‌های متفرقه و نامعتبر و درج اطلاعات هویتی و بانکی در آن‌ها خودداری کنند.

او از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی با عنوان ثبت‌نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق نشانی www.Cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.