پویش سفر در جنوب کرمان ادامه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن تا ۱۵ فروردین ماه در ۲ ایستگاه جنوب کرمان ادامه دارد.

مجتبی محمودی با اشاره  به اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با محوریت وزرات راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و همچنین همکاری ستاد اقامه نماز در جنوب استان کرمان در ۲ نقطه از مسیر سفر‌های نوروزی به ویژه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج،  گفت:ا ین طرح از ابتدا تاکنون با استقبال خوبی برگزار شده است.

او هدف از اجرای این پویش را فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد و با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه رمضان به برنامه‌های فرهنگی این طرح اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای، ترغیب مسافران به توقف در مسیر برای استراحت با هدف رفع خستگی و جلوگیری از خواب آلودگی، ارج نهادن به ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌های نوروزی به ویژه ایام ماه رمضان، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ رانندگی ایمن را از دیگر اهداف اجرای این پویش مطرح کرد.

او بیان کرد: ایستگاه اول پویش همراهان سفر ایمن در محل بوستان شهدای عشایر جیرفت ورودی این شهرستان از سمت هرمزگان و در کریدور جنوب به شرق و شمال و ایستگاه دوم در محور بزرگراهی خلیج فارس و در محل مجتمع خدماتی رفاهی خلیج فارس راه اندازی شده است.

محمودی افزود: برنامه‌های رصد آسمان با حضور انجمن نجوم جیرفت، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان و اهدای جوایز و... در این طرح برگزار می‌شود.

او از طراحی و تهیه ۸ هزار نقشه راه‌های جنوب کرمان، تهیه ۱۰ هزار بادکنک با چاپ مضمون و پیام‌های ایمنی ویژه کودکان و تهیه و تولید یک برنامه رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای شاد و تهیه ۸ هزار سی دی از این برنامه برای توزیع در کمپ‌های راهداری خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان  با بیان اینکه در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی مستلزم ۱۵ دقیقه استراحت است از خانواده‌ها و مسافران نوروزی خواست شرایطی را فراهم کنیم تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفر‌های نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر کل راهداری جنوب کرمان از استقرار ایستگاه‌های پویش همراهان سفر ایمن جنوب کرمان تا ۱۵ فروردین ماه در جنوب کرمان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار