وضعیت کرونا در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شیوع کرونا و قربانی گرفتن مجدد این بیماری در جنوب استان کرمان خبر داد.

علی اصغر خیرخواه با اشاره به شیوع مجدد کرونا گفت: همزمان با ایام نوروز با افزایش رفت و آمد‌ها مانند سایر مناطق کشور سیر فزاینده‌ای در آمار کووید ۱۹ در بیماران بستری و سرپایی داشتیم که با توجه به این موارد، افزایش آمادگی اولیه در بیمارستان‌های منطقه انجام شده و بخش‌های ایزوله دوباره مانند قبل فعال شدند.

او با اشاره به آمادگی آزمایشگاه‌های منطقه افزود: براساس معیار‌های قطعی تشخیصی، طی ۲ هفته ابتدایی امسال ۷۰ مورد مثبت کرونا در جنوب کرمان داشتیم که از این تعداد، ۵۹ بیمار بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه مربوط به هفته گذشته هستند که متاسفانه یک مورد کشته هم داشتیم، تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری در جنوب کرمان، هم اکنون رنگ بندی شهرستان‌ها در رودبار، کهنوج و عنبرآباد زرد و بقیه مناطق خوشبختانه آبی هستند؛ اما سیر صعودی بیماری ادامه دارد.

او با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: با ضرورت حفظ سلامت کادر بهداشت و درمان، دوباره پوشیدن، ماسک در بیمارستان‌ها اجباری شد و در کنار آگاهسازی جامعه برای کنترل بیماری افزایش مراقبت‌های بهداشتی در سطح یک درحال انجام است تا سیر بیماری نزولی شود.

خیرخواه با بیان اینکه در زمینه دارو‌های کرونایی خوشبختانه مشکلی نداریم، بیان کرد: تاکید شدید بر واکسیناسیون و دریافت دُز تکمیلی واکسن کرونا داریم تا ایمنی ناشی از واکسیناسیون در جامعه افزایش یابد و موارد ابتلا کمتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار