مردم پایتخت در روز طبیعت دل‌های خود را با قرآن گره زدند

همزمانی روز طبیعت با ماه رمضان شرایط متفاوت را رقم زد، بسیاری از خانواده‌ها با حضور در نمایشگاه قرآن سبزه‌های قلب‌شان را به قرآن‌گره زدند.

سیزدَه‌بدَر سیزدهمین روزِ فروردین‌ماه و از جشن‌های نوروزیِ ایران است. در گاهشمار‌های رسمیِ ایران، پس از انقلاب، این روز؛ روز طبیعت نامگذاری و از تعطیلات رسمی است. ایرانیان در این روز همراه با خانواده به سپری‌کردن روز در طبیعت، گره‌زدن سبزه، سبزه به رود سپردن، خوردن کاهو همراه با سکنجبین و پختن خوراک‌های گوناگون به‌ویژه آش رشته می‌پردازند. اما امسال باتوجه به اینکه عید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان همراه شده است، بسیاری از خانواده‌ها سیزده خود را بعد از افطار بدر کردند.

در این میان بسیاری از تهرانی‌نشین‌ها فرصت را مغتنم شمرده و باحضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به سیزده بدر خود حال و هوای قرآنی بخشیدند.

دومین روز از نمایشگاه قرآن کریم که همزمان با روز طبیعت بود از همان ساعت اولیه با استقبال خوب مخاطبین روبرو بود. به طوری که ظرفیت پارکینگ مصلی تهران در حوالی ساعت قبل از افطار پر شد. این نشان می‌دهد که مردم پایتخت سعی کردن روز طبیعت خود را به قرآن گره بزنند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.