تنش میان تل آویو و واشنگتن آزمونی راهبردی برای تل آویو

مقام ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به وابستگی تل آویو به واشنگتن تاکید کرد تنش اخیر میان دو طرف، تل آویو را با چالش راهبردی مواجه خواهد کرد.

سرلشگر «یسرائیل زیف» در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل با تاکید بر اینکه اسرائیل تقریبا به طور کامل به آمریکا وابسته است و ارتباط نزدیک و تنگاتنگی میان آن‌ها وجود دارد، افزود اسرائیل به نوعی خط مقدم آمریکا است.

به گزارش رای الیوم،  این افسر ارشد ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد تنش اخیر میان تل آویو و واشنگتن، می‌تواند اسرائیل را در برابر یک آزمون راهبردی دشوار قرار دهد. همه توافقنامه‌های عادی سازی روابط که با کشور‌های عربی به امضا رسید، تقریبا به طور کامل به آمریکا و نقش آفرینی آن ارتباط دارد و این واشنگتن بود که کشور‌ها را به عادی سازی روابط تشویق می‌کرد.

 وی گفت: زمانی که اسرائیل تضعف شود بسیاری از کشور‌ها به سمت دیگری گرایش پیدا خواهند کرد، آنان بسیار ضعیف هستند و در نتیجه به سمت ایران خواهند رفت.

یسرائیل زیف تاکید کرد: همه افراد و کشور‌ها در خاورمیانه نگاه‌شان نه به اسرائیل بلکه به حامی و پشتیبان آن یعنی آمریکاست و در واقع قدرت بازدارندگی و توان نظامی و بین المللی اسرائیل متکی به توانمندی آمریکاست و از آن پشتیبانی می‌شود. همه تسلیحات نظامی اسرائیل فناوری آمریکاست و نیروی هوایی آن نیز کاملا مطابق با نیروی هوایی آمریکا است. بنابراین ایجاد چنین بحرانی با آمریکایی ها، یک داستان ترسناک و ضربه راهبردی بسیار سختی برای اسرائیل است.

از سوی دیگر اسحاق مردخای وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفت: ما همه توان و قدرت خود را در بخش‌های نظامی و اقتصادی از آمریکا دریافت می‌کنیم و باید قدردان آن باشیم.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی پیش از این از گفتگوی تلفنی دو روز پیش آنتونی بلینکن و الی کوهن وزرای امور خارجه آمریکا و اسرائیل خبر دادند. وی اعلام کرد این گفتگو در راستای تلاش برای کاهش تنش‌ها پس از سخنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
اسرائیل را انگلیس ساخت و وقتی انان مشاهده کردن که بعد از جنگ جهانی دوم انتقال قدرت به آمریکا صورت گرفته به سمت آمریکا گرایش پیدا کردند الان هم اگر پی ببرند که قدرت به شرق دور انتقال یافته به سمت چین گرایش پیدا خواهند کرد و سر آمریکا هم بی کلاه
آخرین اخبار