رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

رانندگان در روز طبیعت سبزه عید را درسطح خیابان رها نکنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ازشهروندان و رانندگان خواست سبزه‌های عید خود را در روز طبیعت درسطح معابر و خیابان‌ها دور نریزند.

سرهنگ علی احمد شاوردی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: گاهاً مشاهده می‌شود افرادی که در روز سیزده نوروز به دامن طبیعت می‌روند سبزه شب عید را بر روی سقف یا صندوق عقب خودور گذاشته و پس از طی مسافتی از روی خودرو سقوط کرده و درسطح معابر و خیابان‌ها رها می‌شود.

وی با غیر قانونی و غیر اخلاقی خواندن چنین رفتارخطرناکی گفت: برابرقانون ریختن آشغال در سطح معابر توسط راننده تخلف محسوب می‌شود وریختن هر چیزی به بیرون از خودرو ممنوع و دارای جریمه است.

سرهنگ شاوردی تصریح کرد:چنانچه متوقف کردن خودور در محل برای تسیلم کردن قبض جریمه برای مامور امکانپذیر نباشد قبض جریمه وی بصورت دوبرگی صادرو در سوابق خلافی خودور منظور می‌شود.

وی درادامه با بیان اینکه رانندگان از توقف‌های سد معبری در نزدیک تفرجگاه‌ها یا در معابر داخلی بوستان‌ها خودداری کنند خاطرنشان کرد: در روز سیزده پلیس راهوربا آمادگی کامل و بسیج تمام امکانات و تجهیزات الکترونیکی درمبادی ورودی و خروجی شهر مستقر و با تخلفات رانندگی برخورد جدی می‌شود.

سرهنگ شاوردی با اشاره به اینکه، خاص بودن روز سیزده و شلوغی ترافیک، دلیلی برای نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن قانون محسوب نمی‌شود افزود: یکی از کار‌هایی که تعداد معدودی از رانندگان انجام می‌دهند، سوار کردن سرنشینان در صندوق عقب و قسمت بار وانت‌هاست که این موضوع افزون بر مغایرت با مقررات، می‌تواند بدترین صدمات جسمی را به سرنشینان وارد کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در پایان تاکید کرد: رانندگان بارعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه حرکت کنند و ازآنان خواست زمان برگشت خود رابه ساعات پایانی روز موکول نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
از زمانی که ایران و ایرانی بوده همین رسم بوده و هست شما مسولین راهنمایی رانندگی برید مشکلات مهمتر از این رو حل و فصل کنید!!!