ساده‌ترین راه برای لغو متن ناخوشایند در برنامه یادداشت‌های اپل

گاهی هنگام ثبت یادداشت در گوشی هوشمند خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوید که خوشایندتان نیست و تمایل دارید آن متن را لغو کنید.

برنامه یادداشت‌های اپل ابزار استاندارد یادداشت برداری است که در آیفون و آیپد تعبیه شده است، اما فهمیدن اینکه چگونه می‌توان آنچه را که تایپ کرده‌اید، بازگرداند، آسان نیست. اگر مقدار زیادی از متن را حذف کنید یا تصادفا قسمتی از متن را بازنویسی کنید، می‌تواند مشکل ساز باشد، اما خوشبختانه چند گزینه وجود دارد.

ساده‌ترین راه برای لغو در Notes در آیفون

وقتی صفحه‌کلید آیفون روی صفحه را در Notes باز می‌کنید، چندین آیکون را در یک نوار خاکستری روشن در بالای آن می‌بینید. روی موردی که شبیه نوک قلم در داخل یک دایره است ضربه بزنید، نماد‌های خنثی سازی و انجام مجدد (فلش‌های منحنی) در بالای صفحه نمایش گوشی شما ظاهر می‌شود.

ساده‌ترین راه برای لغو در Notes در iPad

سیستم عامل iPad اپل، iPadOS، لغو و انجام مجدد اقدامات را کمی ساده‌تر از iOS می‌کند. هنگامی که روی صفحه رایانه لوحی تایپ می‌کنید، نماد‌های لغو و انجام مجدد در سمت چپ بالای صفحه کلید قرار می‌گیرند. اگر از صفحه‌کلید خارجی استفاده می‌کنید، کافیست کلید‌های Cmd+Z را برای لغو و Shift+Cmd+Z را فشار دهید تا مانند رایانه‌های اپل این کار را انجام دهد.

روش لغو در iOS و iPadOS

اگر ترجیح می‌دهید از تمام دست خود به جای یک انگشت استفاده کنید، می‌توانید آیفون یا آی پد خود را سه بار تکان دهید. با این کار یک کادر گفتگو ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید آنچه را که تایپ کرده‌اید، لغو کنید. سه بار دیگر آن را تکان دهید تا گزینه‌ای برای انجام مجدد تایپ ظاهر شود. می‌توانید این قابلیت را با رفتن به Settings > Accessibility > Touch و ضربه زدن روی کلید جابجایی کنار Shake to Undo روشن یا خاموش کنید.

حد وسط بین کل دست و یک انگشت شما شامل کشیدن انگشت روی صفحه گوشی یا تبلت با سه انگشت است. برای لغو سریع انگشتان خود را به سمت چپ یا برای انجام مجدد به سمت راست بکشید. این حرکت در هر نقطه از صفحه کار می‌کند، اما سعی کنید در بالای یادداشت باقی بمانید، اگر انگشتان خود را روی صفحه کلید بکشید، در خطر ضربه زدن به کلید‌ها هستید.

منبع: popsci

برچسب ها: اپل ، آیفون ، گوشی هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار