از افزایش درآمد پست تا ضرورت پیگیری برای تبدیل وضعیت کارکنان

مدیرکل پست خراسان جنوبی از افزایش ۵۸ درصدی درآمد‌های پست استان خبر داد.

ظهوری مدیرکل پست خراسان جنوبی در بازدید خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از این اداره کل گفت: درآمد پست استان پارسال ۵۸ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و پست خراسان جنوبی از استان‌های پیشتاز کشور به لحاظ درآمدی است.

او افزود: ترافیک محموله‌های لاستیک شرکت کویر تایر در پارسال نقش موثری در افزایش درآمد‌های پستی داشته است.

ظهوری بیان کرد: پارسال ۴۰۵ هزار حلقه لاستیک را به سراسر کشور ارسال کردیم که نسبت به سال ماقبل ۳۷ درصد رشد دارد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: این اداره کل ۱۴ اداره و دفتر در شهر‌های مختلف استان دارد و ۷۶ دفتر پیشخوان شهری، سه دفتر ارتباطات روستایی و هشت مرکز نمایندگی قبول شهری و همچنین ۱۷۷ نمایندگی پست روستایی در سطح استان مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

او با بیان اینکه ۸۸ مرکز خرید اینترنتی در این استان فعال است اظهار کرد: در این مدت ۹۶ هزار و ۸۸۰ مرسوله خرید اینترنتی وارد استان و ۱۴ هزار و ۷۴۸ فقره مرسوله اینترنتی از خراسان جنوبی به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.

ظهوری احداث ساختمان اداره پست شهرستان زیرکوه، لزوم بازسازی اداره پست شهرستان طبس، توسعه فضای تجهیز و مبادلات مرکز استان، کمبود خودروی سواری، کمبود خودروی توزیع بسته و امانات در شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف را از مهمترین نیاز‌های عمرانی این مجموعه ذکر کرد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کارکنان پست خراسان جنوبی به صورت قراردادی مشغول فعالیت هستد، از نماینده بیرجند، درمیان و خوسف درخواست کرد پیگیری‌های لازم برای تبدیل وضعیت این کارکنان انجام شود.

او افزود: بخش قابل توجهی از خدمات ارائه شده از سوی شرکت پست برعهده نامه‌رسان‌هایی است که سوار بر موتورسیکلت‌ها، خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ها را با سرعت طی کرده و مرسولات را به دستان مردم می‌رسانند، شغلی که سرما و گرما نمی‌شناسد، آدم را فرسوده می‌کند، سخت است، اما سختی کار برایشان لحاظ نمی‌شود.

ظهوری گفت: درخواست داریم موضوع سختی کار نامه‌بران پیگیری شود تا در مجلس شوراس اسلامی به نتیجه برسد.

برچسب ها: اداره پست ، شرکت پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همسر یک کارمند پست
۱۳:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
با سلام همسر من کارشناسی ارشد داره و ۱۷ سال کارمند پست هست.با حقوق ۷ میلیون و پانصد .آبا این حقشه با پایه حقوق اداره کار ، کار کنه؟ وجدانتان کجاست؟ما ۱ سال گوشت نمیتونیم بخریم .ماشین نداریم.بچه مریض داریم که اینقد پول کرایه دادیم برا بیمارستان همه حقوقمون رفت برا کرایه.چرا کسایی که ۵ سال و ۶ سال خدمتشونه تو ادارات دیگه الان بالای ۱۵ تومن حقوقشون ولی همسر من با این همه خدمت هنوز ۱۰ تومن نشده حقوقشون.وزیر ارتباطات جواب مارو بدین ما الان جز فقیرترین قشر کشور هستیم خوب عزت کارکنان پست رو نگه داشتین.اگه درآمد ندارین با مخابرات ادغام کنید اونا که این همه حقوقشون و درآمدشون زیاده چرا ما باید فقیر باشیم و کارکنان مخابرات که جز ارتباطات هستن ثروتمند. در مقابل ما البته. به داد کارکنان فقیر پست برسید دیگه صبرمان لبریز شد