توزیع هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی بین عشایر سبزوار

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: به منظور رونق تولیدات دامی هزار و ۵۰۰ تن علوفه و نهاده‌ دامی سال گذشته بین عشایر این شهرستان توزیع شد.

حمید کیانی‌مهر رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: علاوه بر نهاده های دامی توزیعی بین عشایر، باهدف حمایت از دامداران در شرایط خشکسالی و تامین ذخیره گوشتی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب «دامدارکارت» به عشایر شهرستان سبزوار پرداخت شد.

وی افزود: همچنین با هدف تامین نیاز خانوارهای عشایری به آرد برای پخت نان خانگی، در سال گذشته ۲۸۴ تن آرد خبازی بین خانوارهای عشایری این شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره امور عشایری سبزوار ادامه داد: ۸۰ دستگاه صفحه خورشیدی نیز به منظور تامین روشنایی چاه های مالداری بین عشایر بخش روداب این شهرستان توزیع شده است.

کیانی‌مهر بیان کرد: دامداران عشایر سبزوار با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۱ درصد گوشت مصرفی این شهرستان را تولید می‌کنند.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر و بخش روداب در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی سبزوار، کانون حضور و فعالیت عشایر این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.