لزوم شناسایی و شناساندن ظرفیت های گردشگری شهربابک

سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: ما باید مناطقی از شهرستان شهربابک که قابلیت گردشگری دارند را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

علیرضا جلالی سرپرست فرمانداری شهربابک با بیان اینکه گردشگری حوزه ای است که با همه ارگان ها ارتباط دارد، گفت: اگر در حوزه گردشگری شهربابک فعالیت لازم به درستی انجام شود، علاوه بر تحرک بیشتر شهرستان، ممکن است چند صد شغل ایجاد شود.

جلالی افزود: تا دو ماه قبل فقط ۱۴ خانه بومگردی در سطح شهرستان وجود داشت؛ اما اکنون این تعداد به حدود ۲۳ خانه رسید با این حال شهربابک ظرفیت بیش از این را دارد.

او تصریح کرد: راه اندازی بومگردی یک طرف کار است؛ اما اینکه مسئولان این بومگردی ها آموزش ببینند که چطور گردشگران را جذب و آنان را برای گردش در شهرستان تشویق کنند و چه برنامه ای برای آنان داشته باشند،طرف دیگر کار است.

جلالی بیان داشت: در قدم بعدی ما باید مکان ها و مناطقی از شهرستان که قابلیت گردشگری دارند را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

جلالی تصریح کرد: بسیاری از مردم شهربابک شاید برخی از مناطق دیدنی شهرستان را به دلیل ندانستن مسیرها از نزدیک ندیده باشند.

او بیان کرد: گردشگر همیشه به دنبال اولین های زندگی اش است و قصد دارد جایی را ببیند که تاکنون ندیده و از تماشای آن شگفت زده شود و خاطره ماندگاری برایش بماند.

جلالی تصریح کرد: در کنار معرفی مناطق مختلف شهرستان از طرق مختلف، باید به دنبال توسعه بومگردی ها در زمینه های مختلف نیز باشیم تا زیرساختی در خور شأن، حداقل برای استراحت و شب مانی گردشگران وجود داشته باشد.

او افزود: در وهله اول باید زیرساخت های گردشگری از جمله راهنماهای مسیرهای مناطق دیدنی برای مردم شهربابک فراهم شود تا در پی آن بتوانیم خدمات مناسبی برای مسافران و گردشگران خارج از شهرستان را نیز ارائه کنیم.

سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: در کنار حوزه گردشگری، حوزه های دیگری از جمله اسکان، تغذیه، سوغات های بومی، بازار، هتل و ... می تواند توسعه یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار