رئیس مرکز بهداشت استان همدان:

سه شهرستان استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

رئیس مرکز بهداشت استان همدان از بستری ۱۸۶ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در همدان خبر داد.

فاطمه ترکمان‌اسدی افزود: : از این تعداد ۵۷ بیمار در ICU هستند که ۲۱ نفر از آن‌ها نیز زیر دستگاه ونتیلاتور و تنفس مصنوعی به سرمی برند.

او گفت: اکنون شهرهای رزن، فامنین و کبودراهنگ به رنگ نارنجی، تویسرکان و نهاوند آبی و بقیه شهرستان‌ها به رنگ زرد شرایط کرونا هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۵۵۹ بیمار با علائم تنفسی به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، افزود: از این میزان نسبت به ۲۴ ساعت قبل تقریبا ۵۰ مورد کاهش داشته اما از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱ روند مراجعات به بیمارستان‌ها افزایشی است.

ترکمان اسدی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر متاسفانه دو نفر از هموطنان خود را با تشخیص تست PCR مثبت از دست دادیم، گفت: شش کودک زیر ۱۸ سال نیز با تشخیص قطعی و مشکوک به کووید ۱۹ تحت درمان و بستری هستند که دو نفر از آن‌ها در ICU به سرمی‌برند که خوشبختانه حال عمومی بدی ندارند.

او تاکید کرد: در پیک هشتم کرونا هستیم و کووید ۱۹ سه سال است با ما همراه بوده و خستگی‌هایی را در پی داشته اما می‌طلبد همچنان مردم مراقب خود باشند و با پرهیز از حضور در تجمعات حتما استفاده از ماسک را هم مورد توجه قرار دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه هم اکنون تزریق واکسن کرونا در همه مراکز جامع سلامت در حال انجام است، ادامه داد: همه افرادی که از تزریق آخرین نوبت تزریق واکسن کرونای آن‌ها شش ماه گذشته است در اسرع وقت برای حفظ سلامتی خود نسبت به تزریق مجدد واکسن اقدام کنند.

ترکمان اسدی افزود: هم اکنون واکسن سینوفارم در همه مراکز جامع سلامت موجود است اما اگر شهروندان خواهان تزریق واکسن خاصی هستند می توانند از خدمات مراکز جامع سلامت معین استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.