طرح ویژه ترافیکی برای روز‌های پایانی نوروز تدوین و اجرا شود

استاندار خراسان جنوبی بر تدوین و اجرای طرح ترافیکی و ایمنی با تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای موج دوم سفر‌های نوروزی تاکید کرد.

قناعت سه شنبه شب جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی در خراسان‌جنوبی قبل از عید جلسات خود را شروع کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کمیته‌های ذیل ستاد نیز فعالیت خود را تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهند داد، بیان‌کرد: تلاش شده نقاط ضعفی که در نوروز سال گذشته وجود داشته است، مرتفع شود.

قناعت با اشاره به اینکه پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، میراث فرهنگی و … همگی در نوروز نهایت فعالیت خود را داشته‌اند، گفت: در ۱۸ نقطه حادثه خیز خراسان‌جنوبی سیاه چادر‌ها و کمک‌هایی در راستای کاهش تصادفات ایجاد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید با رفع نقاط ضعف احتمالی و اصرار بر نقاط مثبت و پای کار بودن تا آخرین لحظه از افزایش بیشتر آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جلوگیری کنیم، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی تا پایان روز پانزدهم فروردین باید در مسائل مرتبط با ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی پای کار باشند.

سرعت متوسط رانندگی در خراسان جنوبی بسیار بالاست

قلی نیا معاون عملیات پلیس راه فراجا هم در این جلسه با تأکید بر اینکه باید در راستای کاهش میانگین سرعت خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شود، افزود: از جهت دیگر در مجموع برای مدیریت تصادفات خراسان جنوبی نیاز به برنامه ویژه کوتاه مدت داریم تا آمار تصادفات کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پلیسی باید در استان صدادار باشد تا اثرگذار شود، بیان کرد: در سایر استان‌ها به نسبت خراسان جنوبی در محور‌های مواصلاتی سختگیری‌های بیشتری وجود دارد و برای کاهش تصادفات باید به این سمت برویم.

افزایش ۲۴درصدی تخلفات حادثه ساز در استان

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: طی طرح نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون در برخورد با تخلفات به طور کلی ۲۱ درصد، در برخورد با تخلفات حادثه ساز ۲۴ درصد و تخلفات موتورسیکلت ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۶۳۰ فقره تصادف در خراسان جنوبی رخ داده است، گفت: تعداد تصادفات در استان نسبت به نوروز سال گذشته تا به امروز دو درصد رشد داشته است.

شجاعی نسبت یادآور شد: بیشترین تصادفات تا به امروز مربوط به شهر بیرجند (با ۲۸۳ فقره) و کمترین تصادفات مربوط به شهرستان سرایان (با هفت فقره) بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات خراسان جنوبی در راه‌های اصلی و ۴۰ درصد در راه‌های فرعی رخ داده است، اظهار کرد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ علت ۸۲ درصد تصادفات خراسان جنوبی بوده است.

عامل انسانی علت اکثر تلفات جاده‌ای خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عامل انسانی را علت اکثر تلفات جاده‌ای خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: تلفات جاده‌ای استان تا کنون ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

عباس زاده گفت: با توجه به افزایش تردد‌ها در جاده‌های خراسان جنوبی درصدی از سوانح قابل پیش بینی است، اما با بررسی تصادفات انجام شده در ایام نوروز سال جاری به خوبی مشخص می‌شود که نقش عامل انسانی در این تصادفات بسیار زیاد است.

وی با بیان این که یکی از موضوع‌های مهم استان ایمنی جاده‌ها و کنترل ترافیک است، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرای پای کارند و حتی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از نیرو‌های تکاور در این زمینه استفاده کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.