جابه‌جایی بیش از ۱۸ هزار مسافر از طریق حمل‌و نقل ریلی فارس

مدیر کل راه‌آهن فارس گفت: از ۲۳ اسفند پارسال تا ۶ فروردین امسال ۲۰ هزار و ۲۸۷ مسافر در مسیر شیراز به تهران و مشهد از طریق ناوگان ریلی جابجا شده اند.

مهرداد انصاری گفت: از ابتدای پیک نوروزی (۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱) تا ۵ فروردین ۱۴۰۲ تعداد کل مسافر جابجا شده در مسیر شیراز به تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت میزان ۱۸ هزار و ۱۲۴ نفر بوده است که از ۸ هزار و ۳۲۸ نفر سهم قطار‌های خروجی از شیراز و ۹ هزار و ۷۹۶ نفر سهم قطار‌های ورودی به شهر شیراز بوده است.

مدیرکل راه آهن فارس گفت: در نوروز امسال یک رام قطار فوق العاده به خطوط ریلی فارس جهت افزایش ظرفیت جا به جایی مسافران ریلی افزوده شده است.

او گفت: با تقارن ۲ بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، به وقت افطار ماه میهمانی خدا از مسافرین روزه دار در ایستگاه صفاشهر با نوشیدنی گرم و خرما پذیرایی می‌شود و این مراسم تا پایان ماه مبارک در ایستگاه‌های مسافری ادامه دارد.

مدیرکل راه آهن فارس گفت: براساس توافق حاصل شده با کمیته امداد امام خمینی استان، در ایام نوروز غرفه‌های صنایع دستی در ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی راه اندازی شد و فعالان این صنعت محصولات متنوع خود را به مسافران عرضه کردند.

انصاری گفت: صنایع دستی فارس در طول سال‌های متمادی به عنوان نماینده هنر اصیل ایرانی در جهان شناخته شده است، لذا با هدف حمایت از هنرمندان خوش ذوق و خلاق این صنعت شرایطی را فراهم آوردیم تا گردشگران داخلی و خارجی خواستار محصولات و فرآورده‌های دست‌ساز این هنرمندان بتوانند به سهولت قبل یا بعد از سفر به این محصولات دسترسی داشته باشند.

او گفت: غرفه‌های عرضه کننده صنایع دستی شامل خاتم کاری، معرق چوب، مینا کاری و سنگ‌های تزئینی است که تماما محصول دست هنرجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز در محل ایستگاه راه آهن آیت الله حائری شیرازی مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار