دمای هوای خوزستان کاهش می‌یابد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای استان از روز جمعه تا اوایل هفته آینده چهار تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

محمد سبزه زاری گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی اخیر طی امروز در سطح استان تضعیف شده و به علت رطوبت در منطقه و ضرایب بالای ناپایداری طی امروز ابر‌های جوششی در ساعاتی از بعدازظهر تشکیل می‌شود که می‌تواند در برخی نقاط استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی باعث رگبارو رعدو برق شود.

او افزود: در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه جو استان پایدار خواهد بود و روز جمعه به علت نزدیک شدن و عبور یک سامانه سرد علاوه بر کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در برخی نواحی استان انتظار رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی و شرقی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان  ادامه داد: روز‌های شنبه و یکشنبه دوباره جو استان پایدار پیش بینی می‌شود و صرفا کاهش دما پدیده قابل ذکر و مهم خواهد بود.

آقای سبزه زاری  گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۲۷.۶ و دزپارت با ۶.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۵.۹ و حداکثر ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی مجموع بارندگی سامانه بارشی اخیر در ایستگاه هواشناسی لالی ۱۱۷ و و باران سنج پل تنگ ۱۲۸ میلیمتر ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.