فورد تولید کامیون‌های برقی را افزایش می‌دهد

شرکت فورد قصد دارد در کارخانه جدید خود سالانه ۵۰۰ هزار کامیون الکتریکی تولید کند.

شرکت فورد موتور قصد دارد سالانه ۵۰۰ هزار کامیون برقی در مجتمع BlueOval City که اکنون در حال ساخت است، تولید کند. فورد در این کارخانه چندین نسخه از نسل بعدی پیکاپ الکتریکی فورد سری F که پروژه T۳ نامیده می‌شود، را مونتاژ می‌کند. جیم فارلی، مدیرعامل فورد اعلام کرد که تولید آن تقریباً ۳۰ ماه دیگر و در پاییز ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

همچنین کارخانه استانتون در شمال شرق ممفیس بخشی از برنامه فورد برای تولید ظرفیت جهانی ۲ میلیون خودروی برقی در سال تا پایان سال ۲۰۲۶ است.

فورد گفت BlueOval City از ردپای مونتاژ عمومی بهره می‌برد که ۳۰ درصد کوچکتر از کارخانه مونتاژ سنتی و با ظرفیت تولید بالاتر است. شرکت تسلا در این ماه گفت که کارخانه‌های جدید خودرو‌های الکتریکی آینده آن تا ۴۰ درصد کوچک‌تر از کارخانه‌های سنتی خواهند بود و اکثر کارخانه‌های خودروسازی فعلی برای ساخت ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در سال طراحی شده اند.

پیکاپ Project T۳ فورد بر اساس معماری جدید کامیون‌های برقی الکتریکی توسط این شرکت در حال توسعه است. به گفته عرضه کنندگان پلتفرم جدید که نام داخلی TE۱ را یدک می‌کشد، همچنین زیربنای شاسی‌بلند‌های برقی این شرکت در سال ۲۰۲۶ خواهد بود که می‌توانند مکمل یا جایگزین فورد اکسپدیشن فعلی و لینکلن نویگیتور باشند.

مجتمع ۵.۶ میلیارد دلاری BlueOval City، که به طور مشترک با شریک کره‌ای SK On در حال توسعه است، همچنین دارای یک نیروگاه باتری خواهد بود که قادر به تولید بیش از ۴۰ گیگاوات در سال ساعت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار