گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های اسپانیا

آتش‌سوزی در اسپانیا به خاکستر شدن بیش از ۴ هزار هکتار و تخلیه مناطق اطراف منجر شد.

اولین آتش‌سوزی جنگلی در منطقه والنسیای اسپانیا در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) منجر به خاکستر شدن بیش از ۴ هزار هکتار و تخلیه بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از مناطق اطراف شد.

به گزارش گاردین، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان با ۲۰ بالگرد در محل آتش‌سوزی جنگل‌های اسپانیا در نزدیکی روستای «ویلانووا د ویوور» حاضرند. با این حال، آن‌ها گفتند که موفق شده اند از گسترش آتش به مناطق دیگر جلوگیری کنند.

«شیمو پویگ» رئیس منطقه والنسیا به خبرنگاران گفت: «آتش سوزی به دلیل دمای تابستانی حدود ۳۰ درجه سانتی گراد (۸۶ درجه فارنهایت) ایجاد شده است.»

پیشتر کمیسیون اروپا در آماری اعلام کرده بود یک زمستان خشک غیرمعمول بخش‌های جنوبی قاره سبز را در سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار داده است و باعث کاهش رطوبت خاک و نگرانی از وقوع آتش سوزی‌های گسترده همانند آنچه در سال ۲۰۲۲ در اروپا رخ داد، شده است. در سال میلادی گذشته ۷۸۵ هزار هکتار از جنگل‌های اروپا به همین دلیل طعمه حریق شد.

«پدرو سانچز» نخست‌ وزیر اسپانیا در واکنش به آتش سوزی رخ داده در این کشور گفت: وقوع این آتش سوزی به ویژه در ابتدای فصل بهار بار دیگر وضعیت اضطراری اقلیمی که بشریت با آن مواجه است را اثبات کرد. این مسئله به ویژه کشور‌هایی همانند ما را تحت تاثیر قرار داده و ویران می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار