رئیس هیات مدیره کانون کامیونداران کشور:

تامین سوخت کامیون‌های وارداتی کشور با مشکل مواجه شده است

تیموری گفت: شارژ سوخت گازوئیل برای کامیون‌های وارداتی به دلیل ناهماهنگی شرکت ملی پخش با سازمان راهداری با مشکل مواجه شده است.

رضا تیموری ریاست انجمن‌ صنفی کامیونداران کشور گفت: از فرآیند شماره گذاری حدود ۲۰ هزار کامیون وارداتی که از سال قبل وارد کشور شده اند بیش از یکسال می گذرد اما از ۶ ماه قبل تاکنون روند پلاک گذاری این ناوگان تسریع شده است اما اکنون مالکان گرفتار موضوع کارت سوخت هستند.

او افزود: پس از پلاک گذاری ناوگان وارداتی، باید فرایند طولانی برای دریافت کارت سوخت طی شود ولی این کارتها سهمیه سوختی ندارند.

 ریاست انجمن‌ صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: در آذرماه سال گذشته جلسه ای با حضور مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان راهداری داشتیم که در نهایت اعلام شد شرکت پخش و پالایش تنها مسئول شارژ کارتهای سوخت است و باید مقدار سوخت را راهداری تعیین کند.

تیموری هزینه خرید هر یک از کامیونهای وارداتی یاد شده را دستکم ۵۵ میلیارد ریال ارزیابی و بیان کرد: در حال حاضر ناهماهنگی بین ۲ دستگاه یاد شده مشکلات زیادی برای جامعه کامیونداران و این حجم عظیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کرده است.

خرید گازوئیل چهار هزار تومانی!

نعمت الله محمدآبادی دبیر انجمن صنفی رانندگان ناوگان سبک و سنگین نیشابور نیز گفت : با وجود پرداخت همه هزینه ها اعم از حقوق گمرکی و هزینه پلاک گذاری در نهایت با گذشت بیش از یکسال کامیونهای وارداتی پلاک گذاری شدند.

او افزود: پس از پیگیری های فراوان کارت سوختی که به دست مالکان می رسد بدون شارژ سوخت است و رانندگان باید در نهایت برای تردد، گازوئیل چهار هزار تومانی خریداری کنند.

 دبیر انجمن صنفی رانندگان ناوگان سبک و سنگین نیشابور ادامه داد :با این قیمت گازوئیل حمل کالا برای رانندگان کامیون به صرفه نیست و در حقیقت غیرممکن است لذا از مسئولان در ستاد سوخت کشور می خواهیم برای رفع مشکل جامعه حمل و نقل کشور چاره اندیشی کنند.

حدود ۴۵ هزار ناوگان سنگین در جاده های خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ دستگاه مربوط به شهرستان نیشابور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این همه مشکلات کامیونهای وادراتی اولین که از مسؤلین که خیلی زحمت می‌کشند وهرچه سعی میکنن که رانندگان زحمت کش زودتر خلاص بشن ازاین راه طولانی مدت که خیلیا از دیدن ماشین‌ها که خریدن روی دلشون ماند به رحمت خدا رفتند وخیلیا هم با خانواده‌شان مشکل دارن هرروز دعوا دارن اره دیگه نگم از بس این مسؤلان زحمت کش هرچی تلاش میکنن که کار دورست بشه هرروز که از خواب بیدار میشی یک طرح گذاشتن اینجور شده یه الان دوسال شایدهم بیشتر از این واردات ماشین سنگین میگذره هنوز مشکل سوخت دورست نشده