رشد ۳۳ درصدی اقامت نوروزی در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز امسال شاهد رشد ۳۳ درصدی اقامت های نوروزی در اقامتگاه‌های استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اعلام اینکه در ایام نوروز امسال شاهد رشد ۳۳ درصدی اقامت های نوروزی در اقامتگاه‌های استان هستیم گفت: در این مدت بازدید از جاذبه‌های گردشگری و موزه ها و صنایع دستی استان افزایش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مرتضی صفری ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی تا روز گذشته ۲۷ هزار و ۲۴۵ نفر از شش پایانه مرزی استان تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش چهل درصدی نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری استان نیز خبر داد و افزود: در مدت ده روز گذشته ۵۶۱ بار از اقامتی و گردشگری آذربایجان غربی بازدید و بر کیفیت ارائه خدمات آن‌ها نظارت شده است.

ثبت  بیش از ۶ میلیون تردد نوروزی در جاده‌های آذربایجان‌غربی

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی ( ۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا امروز ۶ میلیون و ۳۱۳ هزار تردد جاده‌ای در محور‌های استان ثبت شده که این آمار نسبت به سال قبل ۲۸ درصد رشد دارد.

یاسر رهبردین در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه با وجود افزایش تردد امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بوده ایم افزود: امیدواریم با ادامه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی خدمات سفر در دور دوم سفرها نیز شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

فوت ۱۴ نفر از مردم استان در تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز

سرهنگ پناهی مقدم فرمانده پلیس راه استان نیز در این جلسه از فوت ۱۴ نفر از هموطنان مان در تصادفات رانندگی در جاده‌های مواصلاتی استان در تعطیلات نوروز خبرداد و گفت: بیشترین تصادفات جاده‌ای استان با ۱۷ درصد مربوط به محور ارومیه سلماس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.