نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

برنامه‌ریزی برای مهارت افزایی شانس اشتغال جوانان را بالا می‌برد

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مهارت افزایی شانس اشتغال جوانان را بالا می‌برد، گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های استان در این راستا اهمیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و معاونان این دانشگاه به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه برنامه ریزی برای مهارت افزایی شانس اشتغال جوانان را بالا می‌برد، ابراز کرد: یکی از ضرورت‌های امروز جامعه توجه به اشتغال جوانان تحصیل کرده است که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز مهارتی می‌تواند در این زمینه به خوبی نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه تحصیل کرده‌های بیکار در رشته‌های غیر مهارتی عمدتاً تحصیل کرده‌اند در حالی که اشتغال و بازار کار در رشته‌های فنی و مهارتی است، ابراز داشت: اشتغال آفرینی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار دیدگاه تربیتی و علمی در دانشگاه‌ها حاکم شود.

مطیعی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه و رونق تولید و کاهش بیکاری اهمیت دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان استان سمنان ارتقای مهارت افزایی در بین جوانان تحصیل کرده باشد تا شانس اشتغال شأن بالا برود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز با بیان اینکه این دانشگاه چهار هزار دانشجو در چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان دارد، گفت: ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جذب بازار کار می‌شوند

علیرضا عزالدین بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتباط نزدیکی با حوزه صنعت و بازار کار دارد و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به عنوان کارآفرین توانسته‌اند در حوزه اشتغال و رفع نیازهای جامعه نقش آفرینی کنند همچنین باید تاکید کرد که هم اکنون در ۵۰ رشته کاردانی و کارشناسی بیش از سه دانشجو در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و کشاورزی در استان مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار